شنبه 29 ارديبهشت 1403

صادرات برق آذربایجان از طریق ایران

  تاريخ:سی ام مهر 1387 ساعت 11:24   |     کد : 9450   |     مشاهده: 1583
به گزارش صنعت نیوز، آذربایجان قصد دارد تا از طریق ایران- برق خود را به پاکستان صادر و در بخش های نیروگاهی این کشور سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، آذربایجان قصد دارد تا از طریق ایران- برق خود را به پاکستان صادر و در بخش های نیروگاهی این کشور سرمایه گذاری کند.

سفر آذربایجان در پاکستان - مادالتی- به وزیر آب و نیروی پاکستان – پرویز اشرف – تمایل کشور خود به سرمایه گذاری و ایجاد روابط دوجانبه میان دو کشور را اعلام کرد.

این وزیر نیز از طرح انتقال برق از طریق ایران بسیار استقبال کرد. وی به آذربایجان پیشنهاد سرمایه گذاری در بخش های انرژی را داد و گفت: این بخش دارای پتانسیل بالایی می باشد و شرکت های خارجی در حال باز گرداندن سرمایه های خود به این بخش هستند.

پرویز اشرف همچنین افزود: در حال حاضر پاکستان درگیر چالش های داخلی و خارجی بسیاری است که یکی از آن ها مسئله کمبود انرژی می باشد.

وی از فرستاده آذربایجان درخواست کرد تا به سرعت به بررسی راه کارهای سرمایه گذاری کشورش بپردازد تا خلأ برق پاکستان پر شود.

همچنین سفیر آذربایجان از علایق کشور خود به سرمایه گذاری دو جانبه به خصوص در زمینه آب و نیرو صحبت کرد و گفت: با وجود مازاد برق ، پتانسیل خوبی برای صادرات آن به پاکستان داریم.

در آخر دو طرف ابراز امیدواری کردند که این جلسه باعث تقویت روابط دو کشور شود.

http://sanatnews.ir/News/1/9450
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است