يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

شرايط سخت اخذ وام در انگليس مردم را متمايل به گروگذاري کرده است

  تاريخ:سی ام مهر 1387 ساعت 09:51   |     کد : 9433   |     مشاهده: 1371
به گزارش صنعت نیوز، بسياري از مردم انگليس که با مشکلات فزاينده مالي مواجه شده اند، براي دريافت وام، اشياء خانگي و حتي جواهرات خود را به گرو مي گذارند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بسياري از مردم انگليس که با مشکلات فزاينده مالي مواجه شده اند، براي دريافت وام، اشياء خانگي و حتي جواهرات خود را به گرو مي گذارند.

به گزارش شبکه تلويزيوني بي بي سي در حالي که طي دهه هشتاد ميلادي فقط حدود پنجاه فروشگاه گروبرداري در انگليس باقي مانده بود، اکنون بيش از هشتصد باب از اين مغازه ها در اين کشور وجود دارد. مارک ساندرز، گزارشگر اين شبکه در مورد شمار فزاينده شهروندان انگليسي که طلا، جواهرات و ساير اجناس خود را به منظور گرفتن وام به فروشگاه هاي گروبرداري مي برند، گفت کاهش دسترسي به وام هاي بانکي و کارت هاي اعتباري و همچنين سخت تر شدن شرايط اخذ وام از بانک ها باعث و افزايش شديد شمار مشتريان فروشگاه هاي گروبرداري و همچنين افزايش چهل و هفت درصدي سوددهي اينگونه مغازه ها در انگليس شده است. خبرنگار اين شبکه افزود يکي از علل رجوع فزاينده مردم به فروشگاه هاي گروبرداري در انگليس اين است که در صورت قادر نبودن بازپرداخت وام هايشان، اين افراد از لحاظ قانوني مشکلي نخواهند داشت، زيرا فروشگاه مزبور مجاز است جنس گرو گرفته شده را به فروش گذارد و بدين وسيله سرمايه خود را مسترد دارد. وي اضافه کرد اما از آنجايي که بهره وام هاي فروشگاه هاي گروبرداري حدود نود درصد در سال مي باشد، تقريباً هشتاد درصد از مشتريان اين فروشگاه ها معمولاً در اسرع وقت وام خود را پرداخت مي کنند و جنس گرو گذاشته خود را که معمولاً طلا و جواهرات است، از فروشگاه هاي گروبرداري پس مي گيرند.

http://sanatnews.ir/News/1/9433
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است