شنبه 29 ارديبهشت 1403

عظیم ترین طرح نفت و گاز در آستانه گشایش

  تاريخ:سی ام مهر 1387 ساعت 09:40   |     کد : 9430   |     مشاهده: 2367
به گزارش صنعت نیوز، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس گفت: با وجود تحریمها و فشارهای بین المللی، طرح توسعه فازهای 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی، سه شنبه با حضور تعدادی از مقامات اجرایی کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در عسلویه افتتاح و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس گفت: با وجود تحریمها و فشارهای بین المللی، طرح توسعه فازهای 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی، سه شنبه با حضور تعدادی از مقامات اجرایی کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در عسلویه افتتاح و راه اندازی می شود.

محمدرضا عبدیائی افزود: طرح توسعه فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی که عظیم ترین طرح اجرایی صنعت نفت و گاز است، روزانه 30 میلیون دلار برای کشور درآمدزایی دارد.

وی گفت: این طرح بر اساس اصول مهندسی نوین و با استفاده از کاملترین تجهیزات و تاسیسات روز دنیا در صنعت نفت کشور و با بهره گیری از مدیریت کارآمد ایرانی و فعالیت ماهرترین متخصصان، مهندسان و کارشناسان کشور طراحی و اجرا شده است.

عبدیائی افزود: در حال حاضر پیشرفت عملیات ساخت و ساز فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی بیش از 98 درصد و کار راه اندازی پالایشگاه خشکی این طرح بیش از 100درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشته است.

وی گفت: بیش از 15 هزار نفر نیروی انسانی فعال و تلاشگر شامل 13 هزار نفر نیروی ایرانی و دو هزار نفر نیروی خارجی شبانه روز و مستقر در این فازها، مشغول کار و فعالیت بوده اند.

مشاور مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: بیش از 110 میلیون نفر ساعت در بخش اجرایی پالایشگاه صرف شده است و در بخش مهندسی تفضیلی پالایشگاه بیش از 3 و نیم میلیون نفر ساعت صرف خدمات مهندسی شده که حاصل آن تولید بیش از 70 هزار مدرک مهندسی بوده است.

عبدیائی با بیان اینکه حدود 40 پیمانکار اصلی و 160 پیمانکار فرعی ایرانی در ساخت پالایشگاه شرکت داشته اند گفت: حدود 42 شرکت تامین و ساخت تجهیزات برقی، مکانیکی، ابزار دقیق، عمرانی و ساختمان و تاسیسات از سراسر ایران در این طرح ملی فعالیت داشته اند.

وی افزود: طبق قرارداد در فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی می بایست 51درصد ساخت تجهیزات طرح را شرکتهای داخلی تامین کنند که در عمل قراردادهای دریا و خشکی به میزان 56درصد تحقق یافت.

عبدیائی گفت: هم اکنون در طرح توسعه فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی بیش از 725 هزار بشکه میعانات گازی(کاندنسیت) تولید شده و بیش از 1900 تن پروپان و 2700 تن بوتان و 3600 تن (LPG) تولید و در مخازن مورد نظر ذخیره شده و آماده صادرات است.

وی اظهار داشت: با بهره برداری کامل از فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی روزانه 104 میلیون مترمکعب گاز ترش و خشک، 4700 تن بوتان و پروپان(LPG) و هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود.

http://sanatnews.ir/News/1/9430
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است