جمعه 28 ارديبهشت 1403

شاگردان علی دایی صدرنشین شدند

  تاريخ:نوزدهم خرداد 1387 ساعت 13:37   |     کد : 943   |     مشاهده: 337
به گزارش صنعت نیوز، تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل امارات در صدر گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 قرار گرفت.

به گزارش صنعت نیوز، تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل امارات در صدر گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، تیم ایران در ادامه‌ی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه العین به مصاف تیم امارات رفت که در پایان با تک گل فریدون زندی پیروز شد و به طور موقت در صدر جدول رده‌بندی گروه پنجم قرار گرفت.

 در ترکیب اصلی ایران مهدی رحتمی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، حسین کعبی، ستار زارع، جواد نکونام، ابراهیم صادقی، فریدون زندی(احسان حاج صفی)، مسعود شجاعی، غلامرضا رضایی (مجتبی جباری) و محسن خلیلی (علیرضا واحدی نیکبخت) به میدان رفتند.

  در نیمه نخست بازی تیم ایران بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و با توجه به نیاز به کسب پیروزی در این دیدار در لحظات ابتدایی حملاتی را انجام داد،‌که در دقیقه‌ی 8 مسعود شجاعی با پاسی تیزهوشانه فریدون زندی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با عبور از مدافعان اماراتی توپ را به زیبایی وارد دروازه امارات کرد.

پس از این گل بازی تا دقایقی بدون حادثه خاصی سپری شد. پس از آن بازیکنان امارات به مرور با در اختیار گرفتن میانه‌ی میدان به دروازه تیم ایران نزدیک شدند و در چند نوبت اسماعیل مطر و خطیب بازیکنان تیم امارات دروازه تیم ملی ایران را تهدید کردند که با عملکرد مناسب مهدی رحمتی و مدافعان تیم ملی حملات تیم امارات بی‌نتیجه ماند.

در لحظات پایانی بازی در نیمه‌ی نخست تیم ایران صاحب فرصت گلزنی شد که با از دست دادن این فرصت‌ها نیمه‌ی نخست با نتیجه‌ی 1 بر صفر به سود تیم ایران پایان یافت.

در نیمه‌ی دوم هر دو تیم بازی بهتری را ارایه دادند. تیم امارات با تغییراتی در میانه‌ی میدان و خط حمله قوای تهاجمی خود را افزایش داد. در حالی که "اسماعیل مطر" حملات زهردار خود را ادامه می‌داد با اضافه شدن "جمعه" قدرت تهاجمی تیم امارات افزایش پیدا کرد. در مقابل تیم ایران نیز با اتکا به ضدحملات و حرکات تکنیکی و گروهی بازیکنان به خصوص نفوذهای حسین کعبی از جناح راست بارها دروازه تیم امارات را تهدید کرد.

نفوذهای حسین کعبی و همچنین تیزهوشی محسن خلیلی دو بار دروازه‌ی تیم امارات را تا آستانه‌ی فروپاشی پیش برد که در یکی از بهترین فرصت‌ها پاس رو به عقب خلیلی با بی‌دقتی فریدون زندی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در لحظات پایانی بازی امارات در دو نوبت توسط اسماعیل مطر و جمعه دو فرصت خوب گلزنی را از دست داد و در دقایق آخر بازی بازیکنان تیم ایران با اداره‌ی میدان حملات تیم امارات را بی‌نتیجه گذاشتند و این تیم در خانه شکست 1 بر صفر را پذیرفت.

با این نتیجه تیم ایران 6 امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد. امارات با 5 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

در دیگر بازی این مرحله فردا شب کویت و سوریه در کویت به مصاف یکدیگر می‌روند.

http://sanatnews.ir/News/1/943
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است