يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ایجاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی

  تاريخ:بيست و نهم مهر 1387 ساعت 14:15   |     کد : 9402   |     مشاهده: 1677
به گزارش صنعت نیوز، مدیرروابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت :‌در سال 1362 طبق مصوبه ای ایجاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسید و در سال 63 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مدیرروابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت :‌در سال 1362 طبق مصوبه ای ایجاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسید و در سال 63 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مهندس رامین امینی اظهار داشت: این صندوق در ابتدا با دو محصول پنبه و چغندر زیر نظر آغاز به کار کرد ولی با تو سعه این صندوق 96 محصول و فعالیت دیگر در زیر بخش های گوناگون کشاورزی منجمله  زراعت – باغداری – ماکیان(با حداکثر ظرفیت تولید جوجه های تولیدی یک روزه کشور )- دامپروری(انواع دام بزرگ وکوچک)- شیلات – زنبور عسل – کرم ابریشم و... تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی ابراز داشت: از نظر تعداد محصول و فعالیت تحت پوشش این صندوق دومین کشور در جهان محسوب می شود.

وی گفت : هدف مهم و اصلی این صندوق حمایت از تولید به صورت اصولی و پایدار و راهبردی به شکلی نظامند می باشد .

مهندس رامین امینی اظهار داشت :‌ هم اکنون زیر ساخت های بیمه الکترونیک در حال آماده شدن است  که به این طریق می توان اطلاعات بیمه شدگان ، تمام مراحل صدور بیمه نامه و دریافت غرامت بیمه شدگان را به صورت online انجام داد و در آینده با تکمیل اطلاعات مربوط به این بیمه و تمهیدات لازم در تعدادی از شعب آغاز به کار خواهد کرد و پس از طی مراحل ازمایشی قابل تسوی و استفاده عملیاتی وسیع در سراسر کشور می باشد.

وی گفت :در میهن ما – بنا به گزارش های معتبر فرا مرزی –از 40 نوع بلیه طبیعی شناخته  شده و ثبت شده در سطح جهان 31 نوع آن سالانه در کشور رخ می دهد و از این بابت در شمار 10 کشور نخست جهان قرار داریم  پس به صورت سیستمیک مشکلات متعددی در حوزه تولید به وجود خواهد آمد بنابراین خردمندانه به نظر می رسد که همه تولید کنندگان ما رویکرد مضاعفی نسبت به بیمه کشاورزی داشته باشند.

وی در خاتمه با معرفی در گاه (پرتال اینترنتی ) این صندوق به ‌نشانی AIIRI.gov.ir .www  از هم وطنان عزیز تولید کننده در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دعوت نمود از امکانات  پوشش حمایتی این بیمه برخوردار گردند  شایان ذکر است  شبکه وسیع چند هزار نفری کارگزاران بیمه کشاورزی  در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی می باشند .

http://sanatnews.ir/News/1/9402
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است