يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تاثير بحران مالي جهاني بر رشد اقتصادي چين

  تاريخ:بيست و نهم مهر 1387 ساعت 14:04   |     کد : 9393   |     مشاهده: 1429
به گزارش صنعت نیوز، دفتر ملي آمار چين امروز دوشنبه اعلام کرد رشد اقتصادي چين که در پنج سال گذشته دو رقمي بوده است به دنبال اولين اثرات بحران مالي جهاني طي نه ماه نخست سال دو هزار و هشت به زير ده درصد سقوط کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، دفتر ملي آمار چين امروز دوشنبه اعلام کرد رشد اقتصادي چين که در پنج سال گذشته دو رقمي بوده است به دنبال اولين اثرات بحران مالي جهاني طي نه ماه نخست سال دو هزار و هشت به زير ده درصد سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن، افزايش توليد ناخالص داخلي چين از ابتداي امسال نه و نه دهم درصد ثبت شده است در حاليکه در دوره مشابه در سال گذشته رشد ناخالص داخلي برابر با دوازده و دو دهم درصد بوده است.

درشش ماهه اول امسال رشد سالانه توليد ناخالص داخلي چين ده و چهار دهم درصد بوده است به طوريکه اقتصاد چين در سه ماهه اول امسال ده و شش دهم درصد و در سه ماهه دوم ده و يک دهم درصد رشد داشته است.

بر اساس آمارهايي که روز دوشنبه منتشر شد، در سه ماهه سوم امسال رشد سالانه توليد ناخالص داخلي چين به نه درصد کاهش يافته است.

لي شيائوچائو سخنگوي دفتر بين المللي آمار گفت از اين به بعد بحران مالي جهاني اقتصاد چين را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.

وي خاطر نشان کرد "نرخ رشد اقتصادي جهان به طور چشم گيري کاهش يافته است و در فضاي اقتصاد بين المللي عوامل نامعين زيادي موجود است و همه اين عوامل، تاثير منفي خود را بر اقتصاد چين آغاز کرده اند.

http://sanatnews.ir/News/1/9393
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است