يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

نخست وزير فرانسه بر وضع مقرراتي نظارتي بر نظام مالي جهان تاکيد کرد

  تاريخ:بيست و نهم مهر 1387 ساعت 13:39   |     کد : 9382   |     مشاهده: 1423
به گزارش صنعت نیوز، فرانسه خواستار آن شد تا مقرراتي در نظام مالي بين المللي وضع شود و امريکا همواره به ديگر کشورها مقروض نباشد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، فرانسه خواستار آن شد تا مقرراتي در نظام مالي بين المللي وضع شود و امريکا همواره به ديگر کشورها مقروض نباشد.

فرانسوا فيون، نخست وزير فرانسه روز يکشنبه تاکيد کرد: "فرانسه به دنبال آن نيست که اقتصاد جهان به طور کامل از شکل آزاد خود خارج شود. ما تنها خواستار وضع مقرراتي در اين مورد هستيم تا ليبراليسم اقتصادي از لجام گسيختگي خارج شود."

وي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني تي وي پنج فرانسه، متذکر شد نبايد امريکا تا ابد مقروض ديگر کشورهاي جهان باقي بماند.

نخست وزير فرانسه که براي شرکت در نشست سالانه کشورهاي فرانسه زبان به کبک کانادا سفر کرده است، ابراز اميدواري کرد پول کشورهاي آسيايي نيز بتواند بازتاب توان اقتصادي اين قاره باشد.

به گفته فيون، مديريت کشورها در زمينه مالي از کار افتاده است و به همين دليل است که فرانسه خواستار برگزاري نشستي بين المللي براي بازسازي ساختار اقتصاد جهان شده است.

وي با اشاره به پيشنهاد نيکلا سارکوزي، رئيس جمهوري فرانسه براب برگزاري نشستهاي بين المللي براي حل بحران مالي در جهان، خاطر نشان کرد: " بايد نظامي نظارتي وضع گردد تا بحرانهاي مالي سريعا" مهار شود. پس از آن مي توان ابزارهايي براي احياي اقتصاد ارائه کرد."

http://sanatnews.ir/News/1/9382
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است