شنبه 29 ارديبهشت 1403

فرآيند اجراي طرح هاي نيمه تمام در بخش طرح هاي آمايش صنعتي و معدني كشور ابلاغ شد

  تاريخ:بيست و نهم مهر 1387 ساعت 09:53   |     کد : 9322   |     مشاهده: 1407
به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز ، مشاور وزير و مسئول پيگيري طرح هاي آمايش صنعت و معدن در وزارت صنايع و معادن، از ابلاغ فرآيند اجراي طرح هاي نيمه تمام در بخش طرح هاي آمايش صنعتي و معدني كشور به سازمان صنايع و معادن استان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز ، مشاور وزير و مسئول پيگيري طرح هاي آمايش صنعت و معدن در وزارت صنايع و معادن، از ابلاغ فرآيند اجراي طرح هاي نيمه تمام در بخش طرح هاي آمايش صنعتي و معدني كشور به سازمان صنايع و معادن استان ها خبر داد.

مهندس محمد شهرابي فراهاني گفت: در اين ابلاغيه، ضوابط و دستورالعمل نحوه پرداخت تسهيلات  مورد نياز به  منظور تكميل و اتمام طرح هاي نيمه تمام مشخص شده است.

وي با اشاره به تسهيلاتي كه براي تامين اجراي طرح هاي نيمه تمام در غالب طرح آمايش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است افزود: استفاده از تسهيلات ريالي و ارزي بانكهاي عامل و كمكهاي مشاوره اي از جمله اين تسهيلات بشمار مي آيد.

مهندس شهرابي تصريح كرد: داشتن حداقل پيشرفت فيزيكي 40 درصدي طرح ، عدم مغايرت پيشرفت فيزيكي طرح با پيشرفت ريالي آن و مطابقت طرح با اولويت هاي صنعتي و معدني يا اخذ مجوز اولويت خاص از دفتر برنامه ريزي وزارت صنايع ومعادن، از جمله شرايط لازم  براي تخصيص تسهيلات محسوب مي شود.

مسئول پيگيري طرح هاي آمايش صنعت و معدن در وزارت صنايع و معادن به ضوابط و نحوه پرداخت تسهيلات اشاره كرد و گفت : يكي  از روش ها، پرداخت تسهيلات به صورت ال سي (LC) به سازندگان ماشين آلات و يا شركت پيمانكار فني و مهندسي است و شيوه اجرا و مراحل آن براساس آيين نامه بانك عامل خواهد بود.

شهرابي، ارزيابي و پالايش متقاضيان برحسب جدول امتيازات و تعيين گزينه هاي داراي اولويت جهت معرفي به كارگروه تخصصي استان و ارسال طرح پس از تاييد كارگروه  توسط دفتر نظارت و ارزيابي به بانك عامل و ارائه گزارش از نتايج بررسي طرح  ها  به ستاد راهبردي توسط بانك را از جمله مراحل ديگراصلي تكميل طرح هاي نيمه تمام عنوان كرد.

مشاور وزير و مسئول پيگيري طرح هاي آمايش صنعت و معدن در وزارت صنايع و معادن با اشاره به  نحوه و معيارهاي انتخاب طرح هاي نيمه تمام خاطرنشان كرد: ميزان پيشرفت طرح، علت نيمه تمام ماندن طرح، زمان بهره برداري، ميزان اشتغال مستقيم، اولويت هاي تكنولوژيك و سطح تكنولوژيكي، توان مديريتي و تجربه و سابقه مديريت و درجه توسعه يافتگي محل اجراي طرح را ازجمله مواردي ذكر كرد كه انتخاب  براساس آن صورت مي گيرد .

مهندس شهرابي يادآور شد: امتياز نهايي براساس ضرب امتياز هر شاخص در ضريب اهميت مشخص مي شود و بررسي سوابق مالي متقاضي جهت تسريع در روند اجرا به صورت موازي از سوي  بانك عامل انجام مي شود.

وي در پايان با اشاره به مراحل اجراي تكميل طرح هاي نيمه تمام افزود: در مرحله نخست متقاضيان بايد با ثبت نام اينترنتي در سايت آمايش به نشاني www.amayesh.mim.gov.ir   و تحويل مدارك مورد نياز به صورت دستي به سازمان صنايع و معادن استان ها، اقدام كنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/9322
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است