شنبه 29 ارديبهشت 1403

دستور محرابيان براي حمايت از صنايع پايين دستي مصرف‌كننده ورق فولادي

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 16:29   |     کد : 9310   |     مشاهده: 1437
به گزارش صنعت نیوز، با توجه به شرايط حاد و بحران فعلي و ركود حاكم بر بازار و صنعت فولادي، وزير صنايع و معادن دستور بررسي و جبران سريع زيان ناشي از گراني مواد اوليه تحويلي به صنايع پايين دستي مصرف كننده ورق فولادي را صادر كرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، با توجه به شرايط حاد و بحران فعلي و ركود حاكم بر بازار و صنعت فولادي، وزير صنايع و معادن دستور بررسي و جبران سريع زيان ناشي از گراني مواد اوليه تحويلي به صنايع پايين دستي مصرف كننده ورق فولادي را صادر كرد.

از ابتداي سال جاري ورق مصرفي توليدكنندگان با قيمت بسيار بالاتر از قيمت‌هاي فعلي تحويل شده است كه اين مساله صنعت لوله و پروفيل را با مشكلات فراواني مواجه كرده است.

در همين زمينه مواد اوليه مصرفي حتي با قيمت هركيلوگرم 9740 ريال خريداري شده كه در زمان دريافت و تحويل، قيمت بازار همان محصول به هركيلوگرم 6700 ريال كاهش يافته است. با احتساب خريد مواد اوليه و هزينه‌هاي حمل و توليد، قيمت تمام شده محصولات دريافتي به كيلوئي 10700 افزايش خواهد يافت و اين در حالي است كه فروش محصول توليدي هركيلوگرم 8000 ريال مي‌باشد.

روابط عمومي سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل فولادي افزود: لذا با توجه به موارد فوق و با وجود پي‌گيري‌هاي مستمر و مذاكرات انجام شده با فولاد مباركه، متأسفانه هيچگونه اقدام مثبتي از جانب مسؤولين فولاد مباركه در راستاي اجراي دستورات وزير محترم صنايع صورت نپذيرفته است. ضمن تشكر و قدرداني از وزير صنايع و معاونت وزير جناب آقاي سميعي نژاد، رياست ستاد فولاد، جهت جلوگيري از هرگونه بحران و تعطيلي كارخانجات توليدي تقاضاي كليه اعضاء اين تشكل جهت ادامه توليد و اشتغال به شرح زير است:

1- جبران خسارات وارده به توليدكنندگان از ابتداي سال جاري عطف به دستور مقام محترم وزارت صنايع.

2- تحويل سهميه سالانه هر واحد توليدي براساس ظرفيت توليد و اعلام به سنديكا.

3- تعديل و كاهش قيمت براساس قيمت روز تحويل محصول.

4- مبناي كشف قيمت در بورس كالا براساس قيمت روز بازار و بنادر صورت گيرد

http://sanatnews.ir/News/1/9310
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است