يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بحران مالي جهان هشت ميليارد دلار به مصر اسيب وارد کرد

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 12:16   |     کد : 9263   |     مشاهده: 1375
به گزارش صنعت نیوز، عثمان محمد عثمان وزير مشاور دولت مصر در امور توسعه اقتصادي ديروز اعلام کرد بحران مالي جهان نزديک به هشت ميليارد دلار به اين کشور خسارت وارد کرده است .

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، عثمان محمد عثمان وزير مشاور دولت مصر در امور توسعه اقتصادي ديروز اعلام کرد بحران مالي جهان نزديک به هشت ميليارد دلار به اين کشور خسارت وارد کرده است .

به گزارش خبرگزاري شينهوا از قاهره ، عثمان محمد عثمان ديروز در همايشي در قاهره تحت عنوان توازن اقتصاد ازاد و جهاني سازي تصريح کرد بحران مالي جهان نزديک به شش ميليارد دلار به صادرات و دو ميليارد دلار نيز به واردات اين کشور اسيب رسانده است .

محمد عثمان گفت صدمات وارده به صادرات و واردات منجر به کاهش ميانگين رشد اقتصاد اين کشور شده است .

اين وزير مصري ياداور شد دولت مصر تدابير و اقدامات فوري و جدي به منظور جلوگيري از کاهش رشد اقتصاد کشور اتخاذ کرده است.

وي اظهار داشت بحران مالي جهاني بر روند پرداخت بدهيهاي خارجي مصر تاثيري نگذاشته است زيرا پرداخت اين بدهيها بر اساس جدول زماني مشخصي تنظيم شده است .

محمد عثمان افزود مصر از کشورهايي است که از اقتصاد متوسط برخوردار است و اقتصاد ان با اقتصاد امريکا و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا ارتباط دارد به طوري که يک سوم صادرات مصر به اين کشورها ارسال مي شود و يک سوم سرمايه گذاريهاي خارجي در مصر از جانب اين کشورها صورت مي گيرد .

گفتني است مصر پنجاه و پنج درصد از کل واردات خود را از امريکا و کشورهاي اروپايي وارد مي کند .

http://sanatnews.ir/News/1/9263
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است