يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تنديسهاي زرين ، سيمين و برنزين صادرکنندگان نمونه کشور رونمايي شد

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 11:46   |     کد : 9259   |     مشاهده: 1313
به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مدير روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران از رونمايي تنديس هاي زرين ، سيمين و برنزين روز ملي صادرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مدير روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران از رونمايي تنديس هاي زرين ، سيمين و برنزين روز ملي صادرات خبر داد.

سيدعليرضا شجاعي با اشاره به روز 29 مهر به عنوان روز ملي صادرات گفت : صبح امروز همزمان با برگزاري جشن ملي صادرات و يک سالگي تاسيس راديو تجارت از تنديس روز ملي صادرات رونمايي شد.

وي افزود: در 12 سال گذشته و در روز ملي صادرات، بازرگانان و صادرکنندگان نمونه در بخش‌ها و گروه‌هاي کالايي مختلف مورد تقدير قرار مي ‌گرفتند، اما براي نخستين باراست که تنديسي با شکل واحد در سه سطح زرين، سيمين و برنزين ويژه صادرکنندگان نمونه کشور طراحي و اهدا مي شود.

شجاعي تصريح کرد: تنديس زرين به صادرکنندگان نمونه رتبه اول در سطح ملي، سيمين ويژه صادرکنندگان نمونه رتبه دوم در سطح ملي و برنزين ويژه صادرکنندگان نمونه استاني خواهد بود.

شجاعي طراحي تنديس را الهام گرفته از طرح‌هاي سنتي ايراني دانست و گفت: اين تنديس کاسبرگي از يک طرح خطايي ، که در نقوش فرش ، تهذيب، کاشيکاري و ديگر صنايع دستي ايران به چشم مي‌ خورد ، اخذ شده است و مرکب از پايه‌هايي است که مبين فرايند تجارت خارجي و مبتني بر توکل به خدا، خطرپذيري، پايداري و استقامت است.

وي افزود: ستون پايه پلکاني تنديس و ساقه آن نيز نمادي از حروف واژه تجارت است. ت: توکل، ج: جرات، الف: استقامت، ر: راستي و ت: تعالي.

مدير روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران گفت : امسال و در روز ملي صادرات تنديس زرين به 50 صادرکننده نمونه کشوري اهدا خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/9259
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است