شنبه 29 ارديبهشت 1403

استقبال خارجيها از نمايشگاه ها نشان دهنده اهميت بازار ايران است

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 09:34   |     کد : 9213   |     مشاهده: 1413
به گزارش صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت : در نمايشگاههاي نان ، شيريني و شکلات و نساجي حضور شرکت هاي خارجي 20 تا 30 درصد افزايش دارد که اهميت ايران را براي کشورهاي خارجي نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت : در نمايشگاههاي نان ، شيريني و شکلات و نساجي حضور شرکت هاي خارجي 20 تا 30 درصد افزايش دارد که اهميت ايران را براي کشورهاي خارجي نشان مي دهد.

علي اکبر محرابيان در حاشيه افتتاح نمايشگاههاي شيريني و شکلات و صنايع نساجي که همزمان با نمايشگاه نان در تهران برگزار شده است ، در جمع خبرنگاران افزود : با وجود محدوديت هايي که برخي مي خواهند به ما تحميل کنند ، صادرات غير نفتي ايران رشد خوبي داشته است .

وزير صنايع و معادن گفت : سهم صنعت و معدن در صادرات غير نفتي کشور از 66 درصد در برنامه سوم توسعه به 85 درصد در نيمه نخست امسال رسيده است و روز به روز شاهد شکوفايي آن هستيم.

محرابيان در خصوص صنعت شيريني و شکلات کشور گفت:اين صنعت با 260 ميليون دلار صارات در سال 86 با رشدي 17 درصدي مواجه شد که اين رقم 30 درصد سهم صادرات مواد غذايي کشور است و اين روند ادامه دارد.

وي با اشاره به مزيت هاي بالاي صنعت شيريني و شکلات و حمايت دولت از اين صنعت گفت : امسال با توجه به خشکسالي و کاهش توليد گندم ، کمک خوبي به واردات گندم مورد نياز اين صنعت شد و اميدواريم سال آينده هم خبرهاي خوبي در خصوص توسعه صنعت شيريني و شکلات کشور داشته باشيم.

وزير صنايع و معادن همچنين با اشاره به برگزاري موفق نمايشگاه نساجي گفت : در نيمه نخست امسال توليدات صنعت نساجي کشور 9 درصد افزايش داشت .

محرابيان روند نوسازي واحدهاي نساجي را مطلوب ارزيابي کرد و افزود : البته برخي واحدهاي با فناوري قديمي داريم اما در مجموع شرايط بهتر از گذشته است.

وي در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره واگذاري زمين به متقاضيان در شهرک هاي صنعتي گفت : شرکت شهرک هاي صنعتي در مناطق مختلف کشور آماده واگذاري زمين به متقاضيان است و شرايط واگذاري روز به روز اسان تر مي شود .

وزير صنايع و معادن افزود : در بخش واگذاري زمين با ضوابطي که وضع شد تلاش کرديم از واسطه گري جلوگيري شود و از افرادي که به آنها زمين واگذار شده بود اما فعاليتي نداشتند و زمين راکد بود ، زمين ها پس گرفته شده است.

http://sanatnews.ir/News/1/9213
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است