يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
معاون وزير اقتصادي :

بانک ها با بدهکاران توافق کردند

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 09:18   |     کد : 9211   |     مشاهده: 1361
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور بانکي ، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي از توافق بانک ها درباره دريافت مطالبات از بدهکاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، معاون امور بانکي ، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي از توافق بانک ها درباره دريافت مطالبات از بدهکاران خبر داد.

حميد پورمحمدي گفت : مطالبات معوق بانکها در دو بخش خصوصي و دولتي است که در مطالبات معوق بخش دولتي شفاف سازي شده و توافق هايي با بانک مرکزي دراين مورد صورت گرفته است.

وي معوقات بخش خصوصي به بانک ها را شامل دوبخش دانست و افزود : در بخش خصوصي برخي به علت نبود سرمايه در گردش و نبود مواد اوليه دچار بحران شدند و پس از بررسي و ريشه يابي اين بحرانها با وزارتخانه هاي مربوط هماهنگي شد و براي حمايت از واحد ها ي توليدي چه نيمه تمام وچه انهايي که سرمايه در گردش دارند ، حمايت هايي صورت مي گيرد.

پورمحمدي افزود : معوقات اين شرکت ها را بر اساس توليد تحليل کرديم و ساز کاري هم براي تامين منابع با بانک مرکزي در نظر گرفته شده است.

پورمحمدي گفت : برخي از بدهکاران هستند که بدون دليل منطقي و موجه ،مطالبات بانکها را بازپرداخت نکردند که دراين مورد شرکت ساماندهي مطالبات معوق تشکيل شده است تا اين معوقات را خارج از سيستم بانکها و به طور جدي و قانوني پيگيري کند.

وي درباره طرح اعتبارسنجي بانکها نيز گفت : مجلس پيش از اين موضوع را بر اساس قانون تسهيل ، تصويب کرده و به وزارت اقتصاد اجازه داده است که موسسات اعتبارسنجي و رتبه سنجي مشتريان را تشکيل دهند.

معاون وزير اقتصاد افزود : وزارت اقتصاد هم با کمک بانکهاي خصوصي و دولتي اين موسسه را تشکيل داده است و تقريبا براي برخي از بانکها از دوماه ديگر فعال شده است و اعطاي اعتبارات و تسهيلات براساس اعتبار سنجي مشتريان خواهد بود.

http://sanatnews.ir/News/1/9211
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است