يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بحران جهاني اقتصاد بورس روسيه را تحت تاثير شديد قرار داد

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 09:58   |     کد : 9116   |     مشاهده: 1445
به گزارش صنعت نیوز، يورونيوز در گزارشي درباره تاثير بحران مالي بر اقتصاد روسيه اعلام کرد در اين کشور بحران مالي تاثير خود را بر بازار بورس آن گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، يورونيوز در گزارشي درباره تاثير بحران مالي بر اقتصاد روسيه اعلام کرد در اين کشور بحران مالي تاثير خود را بر بازار بورس آن گذاشته است.

به گزارش اين شبکه تلويزيوني، ارزش شاخص سهام بازار بورس روسيه مرتبا در حال کاهش است به طوري که هرگاه ميزان اين کاهش خيلي زياد مي شود دست اندرکاران بازار بورس فعاليت ان را متوقف مي کنند.

به عنوان مثال، در پايان معاملات روز گذشته ارزش شاخص سهام بازار بورس روسيه بيش از شش درصد ديگر کاهش يافت و به همين علت فعاليت اين بازار متوقف شد. ارزش شاخص سهام آر.تي.اس که اصلي ترين بازار بورس روسيه است از ماه مه گذشته تاکنون هفتاد و سه درصد کاهش يافت و از دو هزار و چهارصد و هشتاد واحد به ششصد و شصت و هفت واحد رسيد. ارزش شاخص سهام آر تي اس در اين ماه مه به بالاترين حد خود يعني دو هزار و چهارصد و هشتاد واحد رسيده بود. از همين رو، دولت روسيه اکنون خود را براي مداخله در بازار بورس اين کشور آماده مي کند تا از کاهش شديد انها جلوگيري نمايد. به همين منظور، مسکو اکنون در نظر دارد پنج ميليارد يورو به نظام مالي خود تزريق کند. در همين راستا، دولت سهام چهار بانک اين کشور را در ازاي مبالغي نمادين خريداري کرد. دولت روسيه که اکنون نگران سرايت اين بحران به اقتصاد واقعي خود است ، يک رشته اقدامات را براي حمايت از نظام بانکي اين کشور اتخاذ کرد. ديميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه در اين باره مي گويد: ما اقدامات مهمي براي ايجاد ثبات دربازار مالي خود اتخاذ کرده ايم. اقدامات مهمي نيز براي حمايت سپرده گذاري به اجرا در امده است. وي گفت دولت سپرده گذاري ها را تا سطح هفتصد هزار روبل که چيزي حدود بيست هزار يورو است، تضمين مي کند.

مسکو علاوه بر اين اقدامات، سياست هايي را نيز براي حمايت از بخش اسيب ديده از بحران مالي مانند بخش مسکن و شرکت هايي که زير بار سنگين وام هاي خارجي رفته اند اتخاذ کرده است .

با همه اين تفاصيل، تحليگران و کارشناسان مسائل اقتصادي بر اين باورند که اقتصاد روسيه همچنان مستحکم باقي خواهد ماند و گام را فراتر از رکودي خواهد گذاشت که اقتصاد کشورهاي غربي را شامل شده است.

http://sanatnews.ir/News/1/9116
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است