يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

دو بانک بزرگ فرانسوي از فروش سهام خود به دولت خودداري کردند

  تاريخ:بيست و پنجم مهر 1387 ساعت 09:59   |     کد : 9037   |     مشاهده: 1555
به گزارش صنعت نیوز، دو بانک بزرگ فرانسوي سوسيته ژنرال و بي ان پي پارايبا از فروش سهام شان به دولت اين کشور خودداري کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، دو بانک بزرگ فرانسوي سوسيته ژنرال و بي ان پي پارايبا از فروش سهام شان به دولت اين کشور خودداري کردند.

در حالي که مجلس سفلي در پارلمان فرانسه لايحه پيشنهادي دولت اين کشور را براي نجات سامانه بانکي فرانسه از وضع بحراني، به تصويب رساند، مجلس عليا در همين پارلمان نيز امروز آن را مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد. گزارشگر اين شبکه افزود بر اساس اين لايحه، دولت فرانسه چهل ميليارد يورو براي خريداري سهام بانک هاي بحران زده در اين کشور تخصيص خواهد داد و علاوه بر آن مبلغ سيصد و بيست ميليارد يورو براي اعطاي وام هاي تضميني با شرايط سهل الوصول به بانک هايي که خواهان دريافت وام اند، اختصاص خواهد داد.

بنا بر اين گزارش در عين حال دو بانک بزرگ فرانسوي سوسيته ژنرال و بي ان پي پارابا اعلام کردند از سرمايه کافي برخودارند و نياز به فروش سهام خود به دولت فرانسه نمي بينند. اين در حالي است که هر دو بانک ياد شده، قبول کردند از بودجه دولتي وام هاي تضميني بگيرند. خبرنگار اين شبکه در خاتمه افزود دولت و پارلمان فرانسه اميدوارند با ارائه اين بسته ي سيصد و شش ميليارد يورويي که حدوداً برابر با پانصد ميليارد دلار امريکا است، بانک هاي اين کشور را تشويق کنند به يکديگر و همچنين به شهروندان فرانسوي و شرکت ها و صنايع در اين کشور بيش از پيش وام دهند و شرايط اخذ وام را نيز براي مشتريان شان آسان تر کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/9037
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است