يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
تريشه :

تزريق نقدينگي به بازارهاي مالي بايد ادامه يابد

  تاريخ:بيست و پنجم مهر 1387 ساعت 09:55   |     کد : 9036   |     مشاهده: 1497
به گزارش صنعت نیوز، ژان کلود تريشه رئيس بانک مرکزي اروپا گفت تزريق نقدينگي به بازارهاي مالي کشورهاي دچار بحران اقتصادي بايد ادامه يابد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، ژان کلود تريشه رئيس بانک مرکزي اروپا گفت تزريق نقدينگي به بازارهاي مالي کشورهاي دچار بحران اقتصادي بايد ادامه يابد.

تريشه در گفتگوي اختصاصي با اين شبکه گفت شکي نيست که در خصوص تزريق نقدينگي به بازار ما به موقع وارد عمل شده ايم اما مسئله مهمتر از ان استمرار اين کار و چگونگي انجام اين کار است. با تزريق اين همه نقدينگي به بازارها هنوز نتيجه زيادي حاصل نشده است. بنابراين من به همه شهروندان اروپايي اطمينان مي دهم که ما با قاطعيت به تزريق نقدينگي براي ثبات بازار در ميان مدت ادامه خواهيم داد.

خبرنگار سي ان ان پرسيد برخي مي گويند بانک مرکزي اروپا مدتي طولاني توجه خود را به تورم معطوف کرد و براي همين نتوانست به موقع به مسائل رشد اقتصادي و به بحران مالي واکنش نشان دهد . ايا نبايد ماموريت بانک مرکزي اروپا به شکلي تغيير کند که بتواند همزمان هم به مسئله رشد اقتصادي و هم به مسئله تورم بپردازد؟

تريشه در پاسخ گفت ما کاملا مراقب اوضاع و نشانه هاي تلاطم بوديم و به موقع نيز وارد عمل شديم. ما در نهم اوت سال گذشته تصميم گرفتيم نود و پنج ميليارد يورو نقدينگي به بانک هاي خود تزريق کنيم تا با تلاطم و بي ثباتي بازار مالي مقابله شود. در عين حال ما اصل ديگري داريم. نرخ بهره بانکي ما طوري تنظيم مي شود که در ميان مدت ثبات قيمت ها حفظ شود. اعتماد مردم به ما عاملي اساسي در رشد اقتصادي و اشتغال است و براي همين از ديد ما هيچ تضادي ميان ثبات قيمت ها و اشتغال وجود ندارد.

http://sanatnews.ir/News/1/9036
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است