يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

143میلیارد ریال برای حل مشکل واحدهای تولیدی

  تاريخ:بيست و پنجم مهر 1387 ساعت 09:15   |     کد : 9021   |     مشاهده: 1411
به گزارش صنعت نیوز، دولت با هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از بخش خصوصی که برای اجرای سیاست‌های اصل (44) قانون اساسی صورت می‌گیرد، با اختصاص 143 میلیارد ریال به این بخش موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، دولت با هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از بخش خصوصی که برای اجرای سیاست‌های اصل (44) قانون اساسی صورت می‌گیرد، با اختصاص 143 میلیارد ریال به این بخش موافقت کرد.

وزیران عضو کمیسیون منتخب دولت در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی، با اختصاص این مبلغ از محل اعتبار این کمیسیون موافقت کرد که بر اساس آن 20 میلیارد ریال در قالب وام به شرکت ریسندگی و بافندگی مه نخ پرداخت می‌شود و شرکت‌های ریسندگی و بافندگی فر نخ و ناز نخ و شرکت تولیدی لاستیک البرز نیز هر یک 10 میلیارد ریال دریافت می کنند.

همچنین بر اساس این مصوبه، شرکت ریسندگی و بافندگی و نساجی کاشان 30 میلیارد ریال و هر یک از شرکت‌های ‌خوبان نوش سپاهان (کافی کولا)، روغن نباتی فرآورد (سهامی خاص) و سیانا نیز 10 میلیارد ریال دریافت خواهند کرد.

طبق این مصوبه شرکت‌‌ تولیدی کارخانجات ناب‌ریس (سهامی خاص)، شرکت صنایع چینی بهداشتی ارس، شرکت محصولات غذایی خویی، شرکت سهامی قند قهستان و شرکت مهیامان هر کدام مبلغ پنج میلیارد ریال وام دریافت خواهند کرد.

به شرکت‌های سهامی خاک رنگبر و صنایع غذایی حمیل همدان هر یک دو میلیارد ریال، شرکت ایران بافتکار زرند یک میلیارد ریال و شرکت مروارید سبز ساوه نیز 500 میلیون ریال، تعلق می‌گیرد.

این وام‌ها با نظارت کارگروهی متشکل از رؤسای سازمان‌های صنایع و معادن، آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیر کل کار و امور اجتماعی، با مسئولیت استاندار تهران، صرف پرداخت معوقات کارگری می‌شود و این کارگروه با همکاری بانک سپه، اقدامات لازم را در خصوص بررسی اموال مازاد شرکت و فروش آنها انجام خواهد داد و وجوه حاصل از آن با نظارت همین کارگروه، صرف پرداخت بدهی بانکی و هزینه اصلاح ساختار فنی، مالی و نیروی انسانی و خرید مواد اولیه می‌شود.

همچنین استانداری تهران موظف است گزارش اقدامات انجام شده را تا شش ماه به دبیرخانه کمیسیون منتخب دولت در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی، ارسال کند ضمن آنکه وزارت کشور و استانداری تهران مکلفند همکاری لازم را برای تغییرکاربری زمین‌های مازاد شرکت انجام دهند و گزارش آن را به دبیرخانه کمیسیون منتخب دولت ارسال کنند.

گفتنی است درکمیسیون منتخب دولت در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی وزیران صنایع و معادن، دادگستری، رفاه و تأمین اجتماعی، کشور، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی و استاندار استان ذی‌ربط حضور دارند که با مسئولیت وزیر کار و امور اجتماعی تشکیل جلسه می‌دهد.

براساس این مصوبه بدهی شرکت‌های خوبان نوش سپاهان (کافی کولا)، تعاونی کوثر مهریز، محصولات غذایی خویی، تولیدی، تجاری و صنعتی نیله، نخ البرز، رشته طلایی خراسان، فیروزه الکتریک، مروارید سبز ساوه، مروارید ساوه، روغن نباتی فرآورد (سهامی خاص)، فرآورده‌های پروتئینی خروس قرمز، دزنوش دزفول، سیلک پارس، کشت و صنعت آرد سلطانیه، فولاد سیادان، سهامی قند قهستان، ایران بافتکار زرند، گروه صنعتی مبارک بوشهر (لطیف گستر دیبا)، نطنز کالا، آریان موج، سیراف برودت، پویا موج و روبیان گستر جنوب، به بانک‌ها به مدت یک سال استمهال شد.

همچنین بدهی شرکت‌های خوبان نوش سپاهان (کافی کولا)، نیله، محصولات غذایی خویی، نخ البرز و ناز نخ به وزارت امور اقتصادی و دارای بابت مالیات عملکرد، به مدت یک سال استمهال شد.

این مصوبه با تأیید رئیس جمهور وامضای پرویز داوودی، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

http://sanatnews.ir/News/1/9021
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است