يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
رئيس سابق شوراي اصناف:

قانون ماليات برارزش افزوده مترقي است

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 12:35   |     کد : 8845   |     مشاهده: 1425
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سابق شوراي اصناف کشور گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده ، قانوني مترقي و پيشرفته است و شفاف سازي فعاليت هاي اقتصادي را در پي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رئيس سابق شوراي اصناف کشور گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده ، قانوني مترقي و پيشرفته است و شفاف سازي فعاليت هاي اقتصادي را در پي خواهد داشت.

محمد آزاد در نشست اعضاي اين شورا با مسئولان سازمان امور مالياتي کشور افزود: باتوجه به زمان دوماهه ابلاغ تا اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده اجراي ان قانون عملي نيست.

وي با اشاره به اجراي اين قانون در 140 کشور تصريح کرد: از تصويب تا اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين کشورها حدود 5 تا 8 سال طول کشيد اما ما مي خواهيم اين قانون را 2 ماهه اجرا کنيم.

آزاد زيرساخت هاي اجراي اين قانون را کافي و اماده ندانست و گفت: هنوز اموزش هاي لازم به فعالان اقتصادي ارائه نشده و يا در زمان کوتاهي اين کلاس ها برگزار شده است.

وي نبود فرهنگ سازي درباره اين ماليات را از ديگر ضعف هاي اجراي اين قانون عنوان کرد و افزود: مجموعه اين ابهامات موجب شده است تا جامعه نتواند اين قانون را تحمل کند.

رئيس سابق شوراي اصناف کشور اصلاح برخي قوانين مالياتي را ضروري دانست و خاطرنشان کرد: هنوز فروشندگان به اصناف فاکتور ارائه نمي کنند و بدون ضابطه و ثبت فروش و فاکتور اين قانون قابل اجرا نيست.

http://sanatnews.ir/News/1/8845
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است