شنبه 15 ارديبهشت 1403

بازرسی خطوط زیر دریایی نفت در ایران

  تاريخ:بيست و دوم مهر 1387 ساعت 09:37   |     کد : 8734   |     مشاهده: 2563
به گزارش صنعت نیوز، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران در خصوص بازرسی خطوط زیر دریایی نفت در ایران گفت: با استفاده از خدمات یک شرکت خارجی با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، با هزینه بالغ بر 15 میلیارد ریال سامانۀ هوشمند خطوط نفتی را برای بررسی خوردگی خطوط لوله مورد استفاده قرار دادیم .

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران در خصوص بازرسی خطوط زیر دریایی نفت در ایران گفت: با استفاده از خدمات یک شرکت خارجی با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، با هزینه بالغ بر 15 میلیارد ریال سامانۀ هوشمند خطوط نفتی را برای بررسی خوردگی خطوط لوله مورد استفاده قرار دادیم .

مهندس اژدری اظهار داشت: این سامانه با اندازه گیری مقدار ضخامت لوله با استفاده از حسگرهای هوشمند میزان خوردگی از داخل لوله را به طور پیوسته اندازه گیری می کند و در نقطه دیگری در منطقه خارک روی نرم افزار پیاده می کند و با رجوع به  مختصات به دست آمده می توان محل خوردگی و میزان خوردگی این لوله ها را تعیین کرد .

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی گفت: این توپک یا سامانه هوشمند دارای ریز تکنو لوژی به نام MSL یا نشت میدان مغناطیسی TSL می باشد.

مدیر پروژه این عملیات ابراز داشت : با انجام این بازرسی ها می توان از هزینه های نابه هنگام تأسیسات این خطوط جلوگیری کرد و ریسک کارهای عملیاتی را کاهش داد.

http://sanatnews.ir/News/1/8734
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است