شنبه 29 ارديبهشت 1403

کاهش بهای نفت نگران کننده است

  تاريخ:هفدهم مهر 1387 ساعت 11:25   |     کد : 8473   |     مشاهده: 2501
به گزارش صنعت نیوز، وزیر نفت عراق اعلام کرد که کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی باعث نگرانی کشورهای عضو اوپک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، وزیر نفت عراق اعلام کرد که کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی باعث نگرانی کشورهای عضو اوپک شده است.

حسین الشهرستانی وزیر نفت عراق در گفت و گو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که اعضای اوپک درباره کاهش بهای نفت به حدود 90 دلار در هر بشکه نگران هستند.

الشهرستانی همچنین تاکید کرد که کاهش بهای نفت به کمترین سطح در هشت ماه اخیر به دلیل بروز بحران در اقتصاد جهانی و نه به دلیل تغییر در سطح عرضه بوده است. عراق نیز معتقد است که بهای عادلانه نفت در حدود 100 دلار در هر بشکه است.

وی ادامه داد: قطعا نگرانی هایی وجود دارد. در شرایطی که بهای نفت خیلی بی ثبات بود، مثل زمانیکه به 140 دلار در هر بشکه افزایش و آن زمان که به زیر 90 دلار کاهش یافت، همه نگران شدند.

الشهرستانی تصریح کرد: هم اکنون آنچه درباره قیمت ها اتفاق افتاده است، به دلیل بحران اقتصادی در جهان صنعتی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در اوپک متعهد به عرضه کافی نفت خام برای تامین نیاز بازار هستیم، ابراز داشت: اگر تقاضا کاهش یابد، ما باید تولید را کاهش دهیم. ما اجاره نخواهیم داد عرضه بر تقاضا پیشی گیرد و بر بهای نفت تاثیر منفی بگذارد.

وزیر نفت عراق اذعان داشت: اگر تقاضا افزایش یابد ما برای تامین نیاز بازار تولید را افزایش خواهیم داد.

وی همچنین گفت که به نظر من بهای عادلانه نفت 100 دلار هر بشکه است.

وزیر نفت عراق گفت:  قیمت 140 دلار برای هر بشکه نفت خیلی بالا بود و می توانست بر برخی اقتصادها تاثیر منفی داشته باشد. اما کاهش آن به زیر 100 دلار نیز می تواند بر بودجه برخی کشورها همچون عراق، که برای بازسازی به منابع مالی نیاز دارند، فشار وارد کند.

http://sanatnews.ir/News/1/8473
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است