شنبه 29 ارديبهشت 1403

کویت 75 میلیارد دلار در بخش نفت سرمایه گذاری می کند

  تاريخ:شانزدهم مهر 1387 ساعت 14:54   |     کد : 8366   |     مشاهده: 2349
به گزارش صنعت نیوز، شرکت نفت کویت از سرمایه گذاری 75 میلیارد دلاری این شرکت در پنج سال آینده در صنعت نفت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، شرکت نفت کویت از سرمایه گذاری 75 میلیارد دلاری این شرکت در پنج سال آینده در صنعت نفت این کشور خبر داد.

مدیر امور اجرایی و مالی شرکت نفت کویت اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تا 20 میلیارد دینار (74 میلیارد و 850 میلیون دلار) در پنج سال آینده در بخش نفت این کشور سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که این میزان سرمایه گذاری بیشتر از رقمی است که پیش تر محمد العلیم وزیر نفت کویت اعلام کرده بود. العلیم از سرمایه گذاری 55 میلیارد دلاری در پروژه های نفتی این کشور در پنج سال آینده خبر داده بود.

علی الهاجری در گفت و گو با روزنامه «الرای» همچنین اذعان داشت که قرار است پنج میلیارد دینار برای ارتقا پالایشگاه های مینا عبدالله و مینا الاحمدی کویت اختصاص یابد.

در همین راستا شرکت نفت کویت ماه ژوئیه سال جاری اعلام کرد که در نظر دارد تا مناقصه ای برای افزایش ظرفیت دو پالایشگاه خود از 600 هزار بشکه به 800 هزار بشکه در روز برگزار نماید. این برنامه احتمالا چهار میلیارد دینار هزینه به دنبال خواهد داشت.

الهاجری همچنین تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد تا چهار میلیارد دینار برای ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز در «الزور» اختصاص دهد.

وی افزود: شرکت نفت کویت چندین پروژه دیگر را نیز برای افزایش بازدهی و عملکرد بخش نفت کویت در برنامه دارد.

کویت به عنوان هفتمین صادرکننده بزرگ نفت دنیا، 10 درصد از ذخایر اثبات شده نفت خام جهان را در اختیار دارد.

http://sanatnews.ir/News/1/8366
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است