شنبه 29 ارديبهشت 1403
شركت پخش فرآوده هاي نفتي

تاپايان مهرمخازن ذخيره نيروگاهها پر مي شود

  تاريخ:چهاردهم مهر 1387 ساعت 10:56   |     کد : 8164   |     مشاهده: 2319
به گزارش صنعت نیوز، مديرتامين و توزيع شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران از تحويل 73 تا 75 ميليون ليتر انواع فرآورده به نيروگاه هاي کشور خبر داد و گفت: زمستان امسال روزانه 43 ميليون ليتر نفت کوره و 30 ميليون ليتر نفت گاز به مصرف کننده هاي عمده فرآورده هاي نفتي تحويل داده مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، مديرتامين و توزيع شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران از تحويل 73 تا 75 ميليون ليتر انواع فرآورده به نيروگاه هاي کشور خبر داد و گفت: زمستان امسال روزانه 43 ميليون ليتر نفت کوره و 30 ميليون ليتر نفت گاز به مصرف کننده هاي عمده فرآورده هاي نفتي تحويل داده مي شود.

فريد عامري ظرفيت ذخيره سازي انبارهاي سوخت کشور را 9 ميليارد ليتر عنوان کرد و افزود: در شش ماه دوم سال مخازن را از بنزين موتور انباشته مي کنيم تا در 6 ماه نخست سال بعد استفاده شوند.

وي با بيان اينکه نيروگاه ها و کارخانه ها از مصرف کننده هاي عمده فرآورده هاي نفتي هستند، گفت: به دليل اينکه در زمستان مصرف گاز در بخش خانگي در حد زيادي افزايش مي يابد و به نيروگاه ها نمي رسد، سوخت مايع جايگزين گاز در نيروگاه ها مي شود.

عامري درباره سوخت رساني به نيروگاه ها گفت: بر اساس برنامه ريزي ها، پيش بيني مي شود در زمستان امسال روزانه 73 تا 75 ميليون ليتر نفت گاز و نفت کوره به نيروگاه ها تحويل دهيم.

وي افزود: نيروگاه ها نيز از محل ذخيره سازي شان روزانه 18 ميليون ليتر نفت کوره و 12 ميليون ليتر نفت گاز استفاده مي كنند که در کنار 43 ميليون ليتر سوختي که شرکت ملي پخش به آنها مي دهد، روزانه حدود 103 ميليون ليتر نفت کوره و نفت گاز به وسيله نيروگاه ها در کشور استفاده مي شود.

مدير تامين و توزيع شرکت ملي پخش در ادامه درباره ذخيره سازي سوخت نيروگاه ها گفت: تا پايان مهر امسال مخازن نيروگاه ها از فرآورده هاي مورد نيازشان انباشته مي شود تا از ابتداي فصل سرما هم تحويل روزانه به آنها داشته باشيم و هم خودشان از مخازنشان برداشت کنند تا کشور دچار مشکل نشود.

عامري ظرفيت ذخيره سازي کنوني را 3 ميليارد و 200 ميليون ليتر خواند و گفت: هم اکنون حدود 2 ميليارد و 800 ميليون ليتر از آن پر شده است و تا پايان مهر بايد ظرفيت باقيمانده مخازن در انبارها و نيروگاه ها را پر کنيم.

وي درباره انتقال فرآورده از جنوب كشور افزود: يکي از موضوع هاي مهم براي فصل زمستان، انتقال نفت کوره از جنوب کشور براي نيروگاه هاي حرارتي مثل نکا، سهند، شهيد رجايي و ساير نيروگاه هاست که روزانه 43 ميليون ليتر نفت کوره را بايد تحويل دهيم.

عامري در اين باره توضيح داد: از اين ميزان روزانه حدود 30 ميليون ليتر نفت کوره از جنوب کشور به مناطق شمالي منتقل مي کنيم که نصف آن از طريق حرکت هزار نفتکش جاده پيما و نصف ديگر به وسيله حمل و نقل ريلي به مرکز کشور آورده مي شود.

http://sanatnews.ir/News/1/8164
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است