شنبه 29 ارديبهشت 1403

پالایشگاه های چین دو باره سود آور می شوند

  تاريخ:سيزدهم مهر 1387 ساعت 12:17   |     کد : 8099   |     مشاهده: 2411
به گزارش صنعت نیوز، به دنبال کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی پالایشگاه های چین ممکن است در ماه جاری دو باره به سودآوری برسند.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، به دنبال کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی پالایشگاه های چین ممکن است در ماه جاری دو باره به سودآوری برسند.

انجمن صنعت نفت و پتروشیمی چین طی گزارش اعلام کرد که اگر روند کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی ادامه یابد صنعت پالایش این کشور از بند زیان های شدید ناشی از افزایش بهای نفت در ماه های اوایل سال جاری و تعیین سقف قیمت برای فرآوردهای نفتی توسط دولت، رهایی خواهد یافت.

این انجمن همچنین پیش بینی کرد که به دنبال کاهش رشد اقتصادی جهان، بهای نفت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در بازارهای جهانی حدود 90 دلار هر بشکه خواهد بود.

بخش نفت و پتروشیمی چین که در 5 ماه نخست سال جاری میلادی 4 دهم درصد زیان کرد، در 5 سال گذشته به طور متوالی رشد سود سالانه دو رقمی را تجربه کرده بود.

انجمن صنفت نفت و پتروشیمی چین خواستار توجه به افزایش ابهاماتی شد که  صنعت نفت و پتروشیمی با آن روبه رو است. این انجمن افزود که با وجود بی ثباتی مالی در جهان توانایی این بخش برای مقاومت در برابر خطر افزایش یافته است.

ارزش تولیدات پالایشگاه های چین درماه آگوست سال جاری به 7/25 میلیارد دلار رسید که که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4/37 درصد افزایش نشان می دهد.

چین در ماه آگوست 2/18 میلیون تن فرآورده نفتی تولید کرد که 6/10 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. این میزان تولید همچنین در مقایسه ما ماه قبل از آن (جولای) 3/1 درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش پیش بینی می کند که ارزش واردات و صادرات بخش نفت و پتروشیمی کشور در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین پیش بینی می شود فروش سه ماه چهارم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد بیشتر باشد.

http://sanatnews.ir/News/1/8099
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است