شنبه 29 ارديبهشت 1403

راه اندازی اورژانس هوایی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

  تاريخ:سيزدهم مهر 1387 ساعت 12:14   |     کد : 8097   |     مشاهده: 2349
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئیس اچ.اس.یی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) گفت: 2 باند هلی کوپتر امداد و نجات در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با هدف راه اندازی اورژانس هوایی در این منطقه تا دو هفته آینده راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، رئیس اچ.اس.یی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) گفت: 2 باند هلی کوپتر امداد و نجات در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با هدف راه اندازی اورژانس هوایی در این منطقه تا دو هفته آینده راه اندازی می شود.

منصور رستمی فر گفت: یک فروند هلی کوپتر امداد و نجات و کشتی آتش خوار برای ارتقای سطح سلامت و ایمنی کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در این منطقه راه اندازی می شود.

رستمی فر افزود: با توجه به این که محصولات پتروشیمی بندرامام بیشتر به صورت مایع هستند و با کشتی حمل می شوند، پتانسیل بالایی برای آتش سوزی دارند.

وی درباره روند کنترل ایمنی کشتی های انتقال فرآورده های نفتی در اسکله های بندر ماهشهر گفت: هم اکنون با نصب سیستم های اطفای حریق در اسکله کشتی های انتقال فرآورده های نفتی، ایمنی این کشتی ها کنترل می شود که در صورت راه اندازی کشتی های آتش خوار در منطقه امکان مهار حوادث آتش سوزی و نجات جان افراد مستقر در کشتی ها افزایش می یابد.

رستمی فر افزود: بر این اساس 2 باند هلی کوپتر امداد و نجات با ظرفیت گنجایش 2 فروند بالگرد در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در نزدیکی مرکز درمانی منطقه و خور جعفری بندر ماهشهر راه اندازی می شود.

او با اشاره به نصب تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی باند هلی کوپتر امداد و نجات تصریح کرد: با راه اندازی اورژانس هوایی درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در صورت ایجاد حوادث صنعتی در منطقه امکان انتقال مصدومان و بیماران حادثه دیده به مراکز درمانی مجهز در کمترین زمان ممکن فراهم می شود.

رئیس اچ.اس.یی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) همچنین با اشاره با کاهش آمار حوادث شغلی در شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر گفت: در 6 ماه اول سال جاری 5 حادثه ناتوان کننده شغلی در میان کارکنان شرکت های مستقر در پتروشیمی منطقه ماهشهر رخ داد.

رستمی فر گفت: هم اکنون نزدیک به 11 شرکت دولتی و 8 شرکت خصوصی در زمینه صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال فعالیت هستند.

http://sanatnews.ir/News/1/8097
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است