دو شنبه 31 ارديبهشت 1403

راهزني دريايي در سواحل سومالي تهديدي براي تجارت بين المللي در اين مسير

  تاريخ:يازدهم مهر 1387 ساعت 12:35   |     کد : 8038   |     مشاهده: 1697
به گزارش صنعت نیوز ،بر اساس نتايج تحقيق بنياد پژوهشي چتهام هاوس (Chatham House) انگليس، در صورتي که جامعه بين الملل از همکاري دزدان دريايي سومالي با تروريستها جلوگيري نکند، تجارت بين المللي در سواحل سومالي با تهديد روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز ،بر اساس نتايج تحقيق بنياد پژوهشي چتهام هاوس (Chatham House) انگليس، در صورتي که جامعه بين الملل از همکاري دزدان دريايي سومالي با تروريستها جلوگيري نکند، تجارت بين المللي در سواحل سومالي با تهديد روبرو خواهد شد.

بنياد پژوهشي چتهام هاوس در لندن در گزارش خود اعلام کرد: "در صورتي که در قبال راهزني هاي دريايي در سواحل سومالي، کشتي ها مجبور به استفاده از مسيري ديگر شوند و يا دزدان با تروريستها متحد شوند، اين مسئله براي تجارت بين المللي تهديد به وجود خواهد آورد."

بر اساس اين گزارش، دزدان دريايي ديگر فرصت طلباني نيستند که به راهزني و چپاول کشتي ها مي پردازند. آنها تحرکات خود را سازماندهي کرده و در صورتي که واکنش جامعه بين الملل به اين پديده تغييري نکند، اقدامات خود را بيش از پيش توسعه خواهند داد.بدين ترتيب، با افزايش حملات دزدان دريايي در سواحل سومالي، علاوه بر افزايش نرخ بيمه کشتي ها، شرکتهاي کشتيراني نيز مجبور خواهند شد به جاي استفاده از خليج عدن، از راههاي دورتري استفاده کنند که مقرون به صرفه نبوده و آنها را با مشکل مالي روبرو خواهد کرد.

در چنين شرايطي و با توجه به افزايش بهاي سوخت، مي توان افزايش هزينه حمل و نقل کالاهايي را که کشتي ها از اين مسير حمل مي کنند، پيش بيني کرد.

http://sanatnews.ir/News/1/8038
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است