شنبه 29 ارديبهشت 1403
مدیرعامل شرکت پتروپارس خبر داد:

20 هزار نفرساعت کار بدون حادثه در یک ماه در فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی

  تاريخ:نهم مهر 1387 ساعت 14:18   |     کد : 7997   |     مشاهده: 2491
به گزارش صنعت نیوز، دکتر غلامرضا منوچهری گفت: در اجرای توسعه فازهای 6و7و8 میدان گازی پارس جنوبی، بالاترین آمار گزارش شده حاکی از 20 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در یک ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، دکتر غلامرضا منوچهری گفت: در اجرای توسعه فازهای 6و7و8 میدان گازی پارس جنوبی، بالاترین آمار گزارش شده حاکی از 20 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در یک ماه است.

مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: در اجرای توسعه این فازها، انضباط  HSE از مرحله طراحی پایه و طراحی تفصیلی تا مرحله مراحل ساخت، نصب و راه اندازی پروژه زیر نظر کارشناسان محیط زیست رعایت شده است.

منوچهری رعایت مسائیل محیط زیستی در منطقه پارس جنوبی را به دلیل وجود گاز ترش و سوختن مشعل ها، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد واحدهای ستادی HSE در شرکت پتروپارس و واحدهای ستادی HSE در پروژه ها و نظارت بر رعایت اصول محیط زیستی کارکنان، باعث کاهش عوارض محیط زیستی حاصل از گازترش و سایر گازهای باقی مانده می شود.

منوچهری اظهارداشت: در قراردادهای این شرکت نیز پیمانکاران باید متعهد به اجرای قوانین HSE در ساختار شرکتی خود باشند.

توسعه فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی مراحل نهایی را می گذراند و به زودی اولین فاز این پروژه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسمی می رسد.

اولین گاز تولید شده از فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی پانزدهم شهریورماه امسال با ظرفیت 600 میلیون فوت مکعب وارد پالایشگاه فاز 6 پارس جنوبی شد و هم اکنون واحد (ترین) دوم پالایشگاه فاز 6 میدان گازی پارس جنوبی با ظرفیت 600 میلیون فوت مکعب در سرویس قرار دارد.

در صورتی که در بیش از دو سوم یک ماه کاری (21 روز)، تولید از این فاز استمرار پیدا کند، اولین تولید (First production) از فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی محقق شده و گاز تولیدی آن آماده ارسال به تاسیسات آغاجاری یا پالایشگاه فاز 9 پارس جنوبی است.

این گزارش می افزاید: گاز سکوی فاز 6 به خشکی با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب نیز در آذر ماه امسال به خشکی منتقل می شود. بارگیری سکوی فاز 7 (spd8) پارس جنوبی به عنوان سومین سکوی این پروژه آذر ماه امسال انجام می شود و اردیبهشت ماه سال آینده برای انتقال گاز به بخش خشکی آماده خواهد شد.

با بهره برداری کامل از فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی روزانه 104 میلیون متر مکعب گاز، 4700 تن گاز مایع بوتان و پروپان (LPG) و 158 هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود.

گاز ترش تولیدی این سه فاز از طریق خط لوله 56 اینچ به طول 504 کیلومتر به منظور تزریق در چاه های نفت به میدان نفتی آغاجاری منتقل می شود.

http://sanatnews.ir/News/1/7997
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است