دو شنبه 31 ارديبهشت 1403

محاصره کشتي باري اوکرايني توسط ناوهاي جنگي خارجي در ساحل سومالي

  تاريخ:هشتم مهر 1387 ساعت 09:46   |     کد : 7831   |     مشاهده: 1563
به گزارش صنعت نیوز، شاهدان و يک مقام بلندپايه سومالي اعلام کردند راهزنان ديرايي سومالي که يک کشتي باري اوکرايني حامل تسليحات را توقيف کرده بودند امروز يکشنبه توسط شماري از ناو هاي جنگي خارجي در ساحل شهر هراردهرهHarardhere در مرکز سومالي محاصره شدند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، شاهدان و يک مقام بلندپايه سومالي اعلام کردند راهزنان ديرايي سومالي که يک کشتي باري اوکرايني حامل تسليحات را توقيف کرده بودند امروز يکشنبه توسط شماري از ناو هاي جنگي خارجي در ساحل شهر هراردهرهHarardhere در مرکز سومالي محاصره شدند.

بيل محمد قابوساد مشاور رياست منطقه نيمه خودمختار پانتلند در شمال شرقي سومالي در تماس تلفني با اين خبرگزاري گفت بر اساس خبرهاي رسيده سه ناو جنگي در حال تعقيب ر اهزنان دريايي هستند و دو فروند از همان کشتي ها به قايق اوکرايني که رهگيري شده نزديک شده اند.

وي بدون اشاره به جزئيات گفت يکي از اين ناوهاي جنگي آمريکايي است و دو ناو ديگر به اتحاديه اروپا تعلق دارند.

يکي از ماموران و همچنين ماهيگيران منطقه هراردهره Harardhere نيز تاييد کردند که يک کشتي اوکرايني به محاصره دست کم دو ناو جنگي درآمده است.

اين کشتي باري اوکرايني موسوم به فاينا با هفده خدمه اوکرايني حامل سي و سه تانک و تسليحات براي تحويل به ارتش کنيا روز پنج شنبه در ساحل سومالي و توسط دزدان دريايي در حالي توقيف شد که به سمت بندر مومباسا در جنوب شرقي کنيا حرکت مي کرد.

http://sanatnews.ir/News/1/7831
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است