شنبه 29 ارديبهشت 1403

امضاي قرار دادنفتي بين منطقه کردستان عراق با شرکت ملي نفت کره جنوبي

  تاريخ:هفتم مهر 1387 ساعت 10:02   |     کد : 7747   |     مشاهده: 2105
به گزارش صنعت نيوز ، دولت منطقه کردستان عراق ديروز شنبه از امضاي قرار داد نفتي با شرکت ملي نفت کره جنوبي به ارزش دو ميليارد و صد ميليون دلار خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نيوز ، دولت منطقه کردستان عراق ديروز شنبه از امضاي قرار داد نفتي با شرکت ملي نفت کره جنوبي به ارزش دو ميليارد و صد ميليون دلار خبر داد .

دولت منطقه کردستان عراق در بيانيه اي تاکيد کرد نيچروان بارزاني نخست وزير منطقه کردستان روز پنج شنبه قرار دادي با شرکت ملي نفت کره جنوبي ( کي ان او سي ) در سئول امضا کرد . توافقات اوليه درباره امضاي اين قرار داد نفتي در فوريه گذشته ميان طرفين حاصل شده بود .

بر اساس اين قرار داد نفتي شرکتهاي نفتي کره جنوبي مي توانند در ازاي سرمايه گذاري در طرحهاي زير بنايي منطقه کردستان عراق به ارزش دو ميليارد و صد ميليون دلار در عمليات اکتشاف و استخراج نفت در برخي مناطق کردستان فعاليت کنند.

اين بيانيه به نقل از نيچروان بارزاني گزارش داد قرار داد امضا شده با شرکت ملي نفت کره جنوبي استثنايي و بي سابقه است زيرا اين قرار داد مي توا ند نيازها و احتياجات مردم منطقه کردستان را در بخشهاي انرژي ، اب اشاميدني تامين کند و توسعه ساختار زير بنايي اين منطقه را به همراه داشته باشد .

نخست وزير منطقه کردستان عراق اظهار داشت نفت نعمت خدا دادي براي همه مردم عراق است زمان ان فرا رسيده که در خدمت همه مردم قرار گيرد .

وي در ادامه از دولت عراق خواست در تصويب قانون نفت شتاب کند .

بارزاني افزود قرار دادهايي که دولت منطقه کردستان با شرکتهاي نفتي خارجي امضا کرده کاملا قانوني است و بر همين اساس شرکتهاي بزرگ نفتي حاضر به امضاي اين قرار دادها شده اند زيرا انها در معاملات خود ريسک نمي کنند و حاضر نيستند شهرت بين المللي شان خدشه اي وارد شد . نخست وزير منطقه کردستان گفت دولت اين منطقه با دولت مرکزي عراق به توافق رسيده است تا سهم منطقه کردستان از کل درامدهاي نفتي هفده درصد باشد و بقيه درامدها نيز به خزانه دولت مرکزي واريز شود .

گفتني است وزارت نفت عراق قرار دادهاي نفتي دولت منطقه کردستان را با شرکتهاي خارجي در زمينه سرمايه گذاري در نفت به رسيمت نمي شناسد و خواستار ان است که تا پس از تصويب قانون نفت و گاز در مجلس امضاي اين قرار دادها به تعويق افتد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/7747
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است