شنبه 29 ارديبهشت 1403

نيجريه تامين نيازهاي داخلي را در زمينه گاز در اولويت قرار مي دهد

  تاريخ:هفتم مهر 1387 ساعت 09:16   |     کد : 7741   |     مشاهده: 2205
به گزارش صنعت نیوز، نيجريه امروز شنبه به شرکت هاي نفتي از جمله رويال داچ شل و اکسون موبيل دستور داد يا با طرح تامين نيازهاي داخلي اين کشور در زمينه گاز تا پايان اکتبر موافقت کنند يا با تعليق همه طرح هاي صادرات گاز طبيعي مايع مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، نيجريه امروز شنبه به شرکت هاي نفتي از جمله رويال داچ شل و اکسون موبيل دستور داد يا با طرح تامين نيازهاي داخلي اين کشور در زمينه گاز تا پايان اکتبر موافقت کنند يا با تعليق همه طرح هاي صادرات گاز طبيعي مايع مواجه شوند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بلومبرگ از ابوجا ، امانوئل اودوسينا وزير انرژي نيجريه گفت اين شرکت ها بايد تا پايان امسال حدود دويست و هشتاد تا سيصد و پنجاه ميليون فوت مکعب گاز براي مصارف داخلي در نظر بگيرند.

وي افزود ما بايد تامين نيازهاي داخلي را در زمينه گاز در اولويت قرار دهيم زيرا نيجريه براي تامين برق به اين منبع انرژي نياز دارد.

نيجريه که ذخاير گاز طبيعي ان صد و هشتاد و هفت تريليون فوت مکعب است و از اين نظر هفتمين ذخاير عظيم گاز جهان را داراست ، پر جمعيت ترين کشور افريقايي به شمار مي رود که با کمبود شديد برق مواجه است.

نيجريه که صد و چهل ميليون جمعيت دارد در حال حاضر فقط سه هزار مگاوات برق توليد مي کند و بخش هاي از اين کشور روزها و هفته ها با مشکل قطع برق مواجه هستند.

شرکت هاي بزرگي چون شل ، اکسون ، شورون ، توتال و اني در بخش نفت و گاز نيجريه سرمايه گذاري کرده اند.

سخنگوي شل و اکسون موبيل در نيجريه هنوز درباره دستور اخير دولت اين کشور اظهار نظر نکرده اند.

http://sanatnews.ir/News/1/7741
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است