دو شنبه 31 ارديبهشت 1403

مقابله مستقل ناوگان دريايي روسيه با دزدان دريايي سومالي

  تاريخ:سوم مهر 1387 ساعت 11:51   |     کد : 7546   |     مشاهده: 1605
به گزارش صنعت نيوز ، روسيه بي درنگ و به طور مستقل با دزدان دريايي سومالي مقابله مي کند.

به گزارش خبرنگار گروه كشتيراني صنعت نيوز ، روسيه بي درنگ و به طور مستقل با دزدان دريايي سومالي مقابله مي کند.

دريادار ولاديمير ويسوتسکي فرمانده کل نيروي دريايي روسيه اعلام کرد دراينده نزديک کشتي هاي ناوگان دريايي به منظور حفاظت از ابها و کشتيها دربرابر دزدان دريايي به سواحل سومالي اعزام مي شوند.

وي درعين حال تاکيد کرد که حضور کشتي هاي روسي در منطقه به معني مشارکت درعمليات بين المللي نيست و روسيه به طور مستقل مشکل را حل خواهد کرد.

بنا به اين گزارش پيش از اين آناتولي کالودکين قاضي دادگاه بين المللي سازمان ملل درامور حقوق دريايي اعلام کرده بود که پس از امضاي توافقنامه بين روسيه و سومالي کشتي هاي روسي حق ورود به ابهاي سرزميني سومالي را دريافت مي کنند و نهادهاي تحقيقاتي و قضايي اين کشورهم ازحق دادگاهي کردن دزدان دريايي سومالي برخوردار خواهند شد.

گفتني است دولت سومالي تا کنون توافقنامه مشابهي را با يازده کشور جهان از جمله امريکا، انگليس،‌فرانسه، کانادا و هلند امضا کرده است.

اين گزارش مي افزايد ابعاد دزدي دريايي در سواحل سومالي روز به روز گسترده تر مي شود و دولت اين کشور پس از جنگ داخلي چند ساله نيروي دريايي ندارد که بتواند با دزدان دريايي مقابله کند به همين دليل شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه اي تصويب کرده که بر اساس ان همه کشورها حق دارند با دزدان دريايي اين کشور مبارزه کنند. اين درحالي است که بسياري از قربانيان دزدان دريايي سومالي از ترس به خواسته هاي انها تن در مي دهند و مبالغ کلاني به انها پرداخت مي کنند که در بسياري از موارد مخفي مي ماند.

http://sanatnews.ir/News/1/7546
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است