شنبه 29 ارديبهشت 1403

افتتاح فازهای 6 ، 7 و 8 پارس جنوبی در اواسط مهرماه امسال

  تاريخ:دوم مهر 1387 ساعت 11:21   |     کد : 7440   |     مشاهده: 2243
به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نيوز ، معاون گسترش پروژه های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد عملیات مکانیکی پروژه پالایشگاه گازی فازهای 6 ، 7 و 8 پارس جنوبی به اتمام رسیده و تاییدیه مربوطه از کارفرما دریافت و ...

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نيوز ، معاون گسترش پروژه های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد عملیات مکانیکی پروژه پالایشگاه گازی فازهای 6 ، 7 و 8 پارس جنوبی به اتمام رسیده و تاییدیه مربوطه از کارفرما دریافت و با استفاده از گازهای دریافتی از سکوی دریایی ، در حال تولید می باشد و بخشی از گاز فرایند شده در این پالایشگاه به پالایشگاه فاز یک ار سال می شود تا از این طریق شبکه سراسری گاز کشور تقویت گردد.

قرار است این پالایشگاه با حضور ریاست محترم جمهوری ،‌ وزیران محترم نفت و صنایع و این سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نیمه مهرماه امسال به طور رسمی در عسلویه افتتاح گردد. به گفته صفر خلیل ارجمندی فازهای 6 و 7 و 8 میدان پارس جنوبی متشکل از بخش دریا، بخش پالایشگاه خشکی و بخش خط لوله انتقال گاز به آغا جاری می باشد و پالایشگاه خشکی به عنوان بزرگترین بخش این پروژه قادر است گاز های دریافتی از سه سکوی دریایی را در یک پالایشگاه فرآیند نماید .

در این پالایشگاه میعانات گازی ( 172000 بشکه در روز ) ، مایع پروپان و بوتان ( 4290 تن در روز ) و گاز اتان ( 370 میلیون متر مکعب ) برای تغذیه پتروشیمی عسلویه تولید می شود و گاز باقیمانده ( 3640 میلیون متر مکعب ) به نطقه آغاجاری برای تزریق در چاه های نفت و افزایش بهره وری آنها اختصاص می یابد .ارزش محصولات تولیدی این سه فاز براساس نفت خام با قیمت 100 دلار بدون احتساب گاز ترش و گاز اتان حدود 15 میلیون دلار در روز می باشد .

سازمان گسترش به همراه شرکت های تویو( TEC ) و JGC از ژاپن و دایلم از کره جنوبی به صورت مشارکتی این پروژه را در مدت پنج سال با هزینه ای بالغ بر 2050 میلیون دلار انجام داده است .

در این پروژه در عسلویه در زمان حداکثر فعالیت ها حدود 1600 نفر مشغول بکار بوده و سهم ساخت داخل این پروژه 4/52% است که در مقایسه با پروژه های نفت و گاز اجرا شده در کشور بی نظیر می باشد . این پروژه یکی از موفق ترین پروژه های بزرگ اجرا شده درکشور می باشد.        

http://sanatnews.ir/News/1/7440
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است