شنبه 29 ارديبهشت 1403

درآمد هفت کشور صنعتي از ماليات بر نفت بيشتر از درآمد اعضاي اوپک است

  تاريخ:سی و يکم شهريور 1387 ساعت 12:16   |     کد : 7353   |     مشاهده: 2327
به گزارش صنعت نیوز، درآمد هفت کشور صنعتي از اعمال ماليات بر واردات نفت خام چهل و شش ميليارد دلار بيشتر از درآمد اعضاي اوپک از صادرات نفت خام بوده است.

 به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، درآمد هفت کشور صنعتي از اعمال ماليات بر واردات نفت خام چهل و شش ميليارد دلار بيشتر از درآمد اعضاي اوپک از صادرات نفت خام بوده است.

ارزيابي هاي جديد نشان مي دهد هفت کشور صنعتي در پنج سال گذشته دو هزار و پانصد و هشتاد و پنج ميليارد دلار درآمد از محل اعمال ماليات سنگين بر واردات نفت خام داشته اند که چهل و شش ميليارد دلار بيشتر از درآمد کل اعضاي اوپک در اين مدت از صادرات نفت خام است.

اعضاي سازمان کشورهاي صادرکننده نفت اوپک در اين مدت از فروش نفت خام دو هزار و پانصد و سي و نه ميليارد دلار درآمد به دست آورده اند.

به طور متوسط هفت کشور صنعتي ساليانه پانصد و هفت ميليارد دلار از ماليات بر واردات نفت خام درآمد داشته اند در حالي که درامد اعضاي اوپک از محل فروش نفت ساليانه پانصد و هشت ميليارد دلار بوده است. هفت کشور صنعتي ماليات سنگيني بر واردات نفت خام اعمال مي کنند که با توجه به افزايش بهاي نفت خام نسبت اين ماليات هم افزايش يافته است.

هفت کشور صنعتي با اعمال ماليات سنگين بر واردات نفت توانسته اند بخشي از کسري تجاري خود را جبران کنند. تنها درآمد دولت انگليس در اين مدت از اعمال ماليات بر واردات نفت يک و شش دهم برابر درآمد اعضاي اوپک از صادرات نفت به انگليس بوده است.

انگليس بيشترين ميزان ماليات بر واردات نفت خام را دارد که به شصت و يک درصد مي رسد. تنها بيست و پنج درصد قيمتي که شهروندان انگليسي براي سوخت پرداخت مي کنند بهاي واردات آن است و 14درصد را هم هزينه حمل و نقل تشکيل مي دهد.

نسبت ماليات بر واردات نفت خام در آمريکا کمترين ميزان است و به بيست و يک درصد مي رسد و هزينه هاي حمل و نقل هم سي درصد است.

http://sanatnews.ir/News/1/7353
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است