شنبه 29 ارديبهشت 1403

عملیات لرزه نگاری میدان گازی پارس شمالی آغاز شد

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 14:23   |     کد : 7305   |     مشاهده: 2337
به گزارش صنعت نیوز، این میزان لرزه نگاری شامل 410 کیلومتر ساختمان پارس شمالی، 90 کیلومتر لرزه نگاری ساختمانی در جزیره هندورابی و 125 کیلومتر لرزه نگاری ساختمانی در نزدیکی جزیره قشم است و در مجموع گستره ای حدود 630 کییلومتر را در برمی گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، این میزان لرزه نگاری شامل 410کیلومتر ساختمان پارس شمالی، 90 کیلومتر لرزه نگاری ساختمانی در جزیره هندورابی و 125 کیلومتر لرزه نگاری ساختمانی در نزدیکی جزیره قشم است و در مجموع گستره ای حدود 630 کییلومتر را در برمی گیرد.

شرکت تراس پرشیا به عنوان پیمانکار اجرای این پروژه، عملیات نقشه برداری میدان گازی پارس شمالی را از بیست و ششم این ماه (شهریور ماه ) آغاز کرده است.

زمان اجرای عملیات لرزه نگاری میدان پارس شمالی 10 ماه پیش بینی شده است. لرزه نگاری این میدان گازی شامل منطقه ای آبی، باتلاقی و خشکی است.

عملیات لرزه نگاری میدان گازی پارس شمالی به دلیل واقع شدن بخش کوچکی از پروژه در نزدیکی منطقه حفاظت شده محیط زیست، با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست آغاز شده است.

قرارداد توسعه میدان گازی پارش شمالی اواخر سال گذشته با شرکت سینوک چین به ارزش 16 میلیارد دلار امضا شد. طرح توسعه این میدان در قالب چهار فاز تعریف شده که تولید از هر فاز این میدان، حدود 2/1 میلیارد فوت مکعب است و با احتساب چهار فاز، روزانه 8/4 میلیارد فوت مکعب از فازهای میدان پارس شمالی تولید خواهد شد. میزان ذخیره درجای گاز طبیعی در میدان گازی پارس شمالی 9/58 تریلیون فوت مکعب (TCF) برآورد شده است و بر اساس برآوردها، میزان گاز قابل برداشت در این میدان به 2/47 TCF می رسد. 

http://sanatnews.ir/News/1/7305
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است