شنبه 29 ارديبهشت 1403

تمايل اندونزي به مشارکت فعالتر روسيه در بخش نفت اين کشور

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 10:07   |     کد : 7239   |     مشاهده: 2433
به گزارش صنعت نیوز، حميد آوالودين سفير جديد اندونزي در روسيه که به تازگي استوارنامه خود را تحويل دميتري مدودف رئيس جمهور اين کشور داده اعلام کرد کشورش قصد دارد زمينه حضور فعالترشرکتهاي روسي را در استخراج نفت از ميادين خود فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، حميد آوالودين سفير جديد اندونزي در روسيه که به تازگي استوارنامه خود را تحويل دميتري مدودف رئيس جمهور اين کشور داده اعلام کرد کشورش قصد دارد زمينه حضور فعالترشرکتهاي روسي را در استخراج نفت از ميادين خود فراهم سازد.

به گفته وي اندونزي ارزش زيادي براي تجربه روسيه در زمينه استخراج نفت قائل است و شرکتهاي روسي به طور فعالي در مزايده هاي مربوط به ميادين نفتي اندونزي حضور دارند.

اين ديپلمات اندونزيايي توسعه همکاريهاي تجاري، فرهنگي، اموزشي و نظامي، سرمايه گذاري وگردشگري را نيز از جمله جهات اولويت دار روابط دو جانبه ناميد و ياداور شد که در سال دو هزارو هفت حجم گردش کالا بين روسيه و اندونزي نهصد و چهار ميليون دلار بوده و طي سالهاي اخير حجم سرمايه گذاريهاي روسيه دراقتصاد اين کشور به چهار ميليارد دلار رسيده است.

سفير جديد اندونزي درروسيه با اشاره به توسعه موفق همکاريهاي فني و نظامي بين دو طرف ياداور شد که ارتش اندونزي چهار هواپيماي سوخوي روسي دراختيار دارد و گفتگوهايي به منظور خريد دو فروند هواپيماي ديگرو تانکهاي امفيبيا هم درجريان است و مهندسان نظامي اندونزي در روسيه اموزش مي بينند.

وي گفت گردشگري يکي ديگر از عرصه هاي همکاريهاي متقابلا مفيد دو کشور است

و در سال جاري هفتاد و پنج هزار روس به اندونزي سفرکرده اند و دولت اين کشور درحال گفتگو با شرکتهاي هواپيمايي روسي به منظور برقراري پروازهاي مستقيم است.

براساس اين گزارش سفارت اندونزي در روسيه قصد دارد به منظور معرفي بهتر امکانات دو کشور براي همکاري از بيستم تا بيست و ششم سپتامبر نمايشگاهي تحت عنوان «اندونزيا-اکسپو دوهزارو نه» برگزار کند.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/7239
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است