جمعه 28 ارديبهشت 1403
رييس‌جمهور در پيامي به چهارمين كنگره ملي مهندسي عمران:

دولت از ابتكارات و نوآوري در عرصه عمراني استقبال مي‌كند

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 14:20   |     کد : 71   |     مشاهده: 1395
به گزارش صنعت نیوز، رييس‌جمهور در پيامي به چهارمين كنگره ملي مهندسي عمران ، مشاركت فعال‌تر محققان و صاحب‌نظران عرصه مهندسي عمران در سازندگي كشور را خواستار شد و تصريح كرد: دولت از ابتكارات و نوآوري در عرصه عمراني استقبال مي‌كند.

 

به گزارش صنعت نیوز، رييس‌جمهور در پيامي به چهارمين كنگره ملي مهندسي عمران ، مشاركت فعال‌تر محققان و صاحب‌نظران عرصه مهندسي عمران در سازندگي كشور را خواستار شد و تصريح كرد: دولت از ابتكارات و نوآوري در عرصه عمراني استقبال مي‌كند.

 

متن كامل پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد به اين شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه

اساتيد ، مهندسان، محققان ، دانشجويان و همكاران عزيز

برگزاري چهارمين كنگره ملي مهندسي عمران را كه ميعادگاه جمع كثيري از محققان ايران اسلامي براي عرضه و تبادل آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي مي‌باشد، تبريك مي‌گويم.

اطمينان دارم حضور گسترده محققان و صاحبنظران و شركت فعال كارشناسان محترم زمينه ارتقاء و پيشرفت هر چه بيشتر علمي و فني كشور را در زمينه مهندسي عمران فراهم مي‌سازد.

حجم مقالات و تحقيقات انجام شده بيانگر شوق و انگيزه مهندسان عزيز و مبين بالندگي مراكز تحقيقاتي و صنعتي كشور است.

سابقه چندهزار ساله تمدني و پيشرفت‌ها و درخشش تاريخي انديشمندان و صاحبان حرف و صنايع ايران عزيز، به خصوص در عرصه مهندسي عمران، پشتوانه عظيمي است كه راه تعالي و پيشرفت را براي جامعه مهندسي ايران مي‌گشايد و ابتكار و خلاقيت را در ابداع و ايجاد نگاه‌ها، تحليل‌ها ، روش‌ها و فناوري‌هاي نوين رقم مي‌زند.

همين پشتوانه ارزشمند است كه ما را به تحقق اهداف و برنامه‌هاي عمراني دولت در بخش‌هاي مختلف حمل و نقل و راه و ترابري ، سازه‌هاي آبي و شبكه‌هاي آبياري و آبرساني، تامين مسكن و ... اميدوار مي‌كند و انتظار ما را از مجامع و محافل علمي و دانشگاهي بالا مي‌برد.

در حال حاضر كه دولت نهم همه هم و تلاش خود را مصروف آباداني و عمران كشور مي‌كند و به انجام گسترده‌ترين فعاليت‌هاي عمراني بعد از انقلاب مبادرت ورزيده است، نقش شما محققان گرانقدر با مشاركت در حل مشكلات پيش رو و ارائه راه حل‌ها و ابتكارات جديد مي‌تواند تعيين‌كننده و كارساز باشد. دولت نهم در پشتيباني از مراكز تحقيقاتي و پژوهشي و به خصوص پژوهش‌هاي كاربردي كاملا مصمم است و بدين لحاظ معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري را دقيقاً با هدف حمايت از ابتكارات و نوآوري‌ها تاسيس نموده است.

انتظار بر اين است كه همه نيازها و پرسش‌هاي امروزي با نگاهي نو و متفاوت از گذشته مورد مداقه و بازبيني قرار گيرد.

به عنوان نمونه در بخش مسكن سالانه به حدود ‌٥ / ‌١ ميليون واحد مسكوني نيازمنديم . آيا با شيوه‌هاي موجود مي‌توان با حفظ همه اصول و استاندارها به رقم مزبور دست يافت و كسري‌هاي گذشته را هم جبران كرد؟ نظير اين پرسش را مي‌توان در ساير زمينه‌ها نيز مطرح نمود.

ظرفيت‌هاي علمي و فني كشور در بخش مهندسي عمران، ظرفيت‌هاي بسيار بالايي است و عليرغم گسترش فعاليت‌هاي عمراني دولتي و غيردولتي در داخل كشور، استفاده بهينه از ظرفيت مزبور مستلزم شناسايي زمينه‌هاي جديد كار و فعاليت و بهره‌برداري از شيوه‌هاي نويني است كه كيفيت، كميت و سرعت لازم را تضمين نمايد.

خوشبختانه توان علمي و فني مهندسان، موسسات و شركت‌هاي فني مهندسي كشور ما، در حدي است كه به راحتي مي‌توانند در صحنه منطقه‌اي و بين‌المللي رقابت كنند و هم اكنون نيز در بخش‌هاي مختلف راه‌سازي، سد سازي، توليد مسكن ، نيروگاه ، خودروسازي، اكتشاف و استخراج نفت و گاز و ... در خارج از كشور پروژه‌هاي مختلفي را اجرا مي‌كنند.

اين بسيار مهم است كه به الزامات حضور در رقابت‌ها و كار در صحنه بين‌الملل براي صدور خدمات فني و مهندسي توجه شود. ساختارهاي لازم تعريف و سازماندهي‌هاي مناسب انجام و از تجربيات ديگران استفاده شود.

اينجانب تمايل داشتم در جمع پرشكوه شما همكاران عزيز حضور مي‌يافتم و از نظرات شما استفاده مي‌كردم، اما متاسفانه توفيق يار نشد.

ضمن تشكر از همه دست اندركاران برگزاري اين كنگره و حضار محترم از خداوند متعال توفيق شما را در دستيابي به نتايج قابل قبول از اين گردهمايي مسالت دارم، موفق و پيروز باشيد.

 

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/71
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است