يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

شهرک طلا درتهران ایجاد می شود

  تاريخ:بيست و ششم شهريور 1387 ساعت 14:44   |     کد : 7078   |     مشاهده: 1833
به گزارش صنعت نیوز، به گفته مهدی پور هاشم ، مؤسسه استاندارد همچنین با همکاری اتحادیه به دنبال اخذ مجوز ایجاد رشته کاردانی تولید مصنوعات گرانبها در دانشگاه علمی ـ کاربردی به منظور افزایش سطح علمی تولیدکنندگان طلاست .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، به گفته مهدی پور هاشم ، مؤسسه استاندارد همچنین با همکاری اتحادیه به دنبال اخذ مجوز ایجاد رشته کاردانی تولید مصنوعات گرانبها در دانشگاه علمی ـ کاربردی به منظور افزایش سطح علمی تولیدکنندگان طلاست .

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران روند استاندارد سازی تولید و عرضه طلا را روندی رو به رشد دانست و افزود:در 5ماه نخست امسال 488 واحد تولید و عرضه طلا در استان تهران در زمینه عیار طلا مورد بررسی قرار گرفت که عملکرد 29 درصد دقیقاً مطابق با استاندارد بود .

وی گفت : این رقم در مدت مشابه پارسال 24 و 4 درصد از مجموع 409 واحد بررسی شده است .

پور هاشم افزود : از 71 درصد واحدی که عملکرد آنها مطابق استاندارد نبود ، نقص 3 و 2 درصد نقص بحرانی و بقیه عمده یا جزئی بوده است .

وی تأکید کرد: از نظر استاندارد عیار طلای 18 باید 750 باشد اما اگر بین 745 تا 750 باشد نقص جزئی ، 740 تا 745 باشد نقص عمده و اگر زیر 740 باشد ، نقص بحرانی دارد .

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه در یک ماه گذشته برخورد قاطعی با متخلفان امر تولید و عرضه طلا شده است ، از صدور دو مورد حکم زندان برای این نوع متخلفان خبر داد .

پورهاشم همچنین گفت : انجمن تولید کنندگان طلا در زمینه استاندارد سازی طلا تعهداتی را متقبل شده اند که در صورتیکه تا 3 ماه آینده به این تعهدات عمل نکنند برخورد قضایی شدیدی با آنان صورت خواهد گرفت .

وی بازار طلا را بازاری آشفته از نظر شناسایی تولید کنندگان توصیف و اضافه کرد : بیشتر مراکز تولید طلا پراکنده و در خانه است و تولیدکنندگان بدون پرداخت مالیات و عوارض کسب به فعالیت مشغولند و اکثراً قابل شناسایی هم نیستند .

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران به فروشندگان اخطار داد در صورت مشاهده طلای غیر استاندارد در فروشگاه با آنان به شدت برخورد می شود .

http://sanatnews.ir/News/1/7078
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است