يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

قرارداد همکاري بين تايد واتر و يک شرکت سنگاپوري منعقد شد

  تاريخ:بيست و ششم شهريور 1387 ساعت 10:53   |     کد : 7035   |     مشاهده: 1751
به گزارش صنعت نیوز، " محمدرضا اشکريز" در آيين ويژه واگذاري رسمي مديريت ترمينال کانتينر شماره دو مجتمع بندري شهيد رجايي به شرکت سنگاپوري OPM افزود: ...

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، " محمدرضا اشکريز" در آيين ويژه واگذاري رسمي مديريت ترمينال کانتينر شماره دو مجتمع بندري شهيد رجايي به شرکت سنگاپوري OPM افزود: سازمان بنادر و دريانوردي بر استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت هاي خالي بندر شهيد رجايي تاکيد دارد و در اين راستا معتقد است بهره گيري از دانش و تجربه فراملّي کمک شايان توجهي خواهد بود.

وي با اشاره به ارتقاء استانداردهاي عملياتي در بندر شهيد رجايي، همکاري و تعامل بيش از پيش شرکت تايد واترو شرکت OPM را مورد تاکيد قرارداد و خاطرنشان کرد: اجراي موفقيت آميز اين طرح در ترمينال کانتينر شماره دو، افتخار آميز خواهد بود و خواهد توانست الگويي مناسب براي ساير ترمينال هاي کانتينري باشد.

مديرعامل شرکت تايدواتر نيز در اين ايين گفت: درعقد قرارداد بين شرکت تايدواتر و شرکت OPM، مبنا «انتقال دانش فني مديريت ترمينال کانتينر» به کشور بوده است و بر اين اساس طي پنج سال آينده به تدريج نيروهاي آموزش ديده ايراني جايگزين مديران خارجي شرکت مزبور خواهند شد.

"بهزاد سيف اللهي" افزود: استفاده از دانش خارجي هيچ گاه به مفهوم ناتواني مجموعه فعال داخل کشور نيست ولي هميشه اين برنامه و اميدواري را داشته ايم تا با سرعت بيشتري از آخرين روش هاي استاندارد جهت ارتقاي بازدهي بهره مند شويم.

وي تصريح کرد: شرکت تايدواتر هم اکنون از 75 تا 80 درصد ظرفيت عملياتي و امکانات خود بهره برداري مي کند که اميدواريم با اجرايي شدن اين قرارداد، اين ميزان به 90 تا 95 درصد ارتقا پيدا کند.

سيف اللهي حضور يکسال و نيمه شرکت OPM به عنوان مشاور شرکت تايدواتر را پيش از عقد قرارداد اخير و آشنايي اين شرکت با امکانات و فضاي کاري در بندر شهيد رجايي را از امتيازات عقد قرارداد با OPM اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات فراوان همه اجزا و ارکان شرکت تايدواتر تلاش خواهند کرد تا همراهي آن با OPM در ترمينال کانتينر شماره دو بندر شهيد رجايي به ثمر بنشيند.

مدير عامل شرکت تايدواتر با اشاره به موقعيت بنادر منطقه و رقابت بين اين بنادر، ارتقاي سطح خدمات بندري و دريايي را موجب ترغيب خطوط کشتيراني به استفاده از بندر شهيد رجايي و به تبع آن افزايش درآمد ملي اعلام کرد.

برپايه ا ين گزارش،در حالي مديريت ترمينال کانتينر شماره دو طي قراردادي مشترک بين شرکت تايدواتر و شرکت OPM به طرف خارجي واگذار مي شود که با افتتاح رسمي اين ترمينال کانتينر در اسفند ماه سال گذشته توسط رياست محترم جمهوري، امکان پهلودهي کشتي هاي نسل هفتم کانتينري در بندر شهيد رجايي فراهم شده است.

براساس اين قرارداد پنج ساله، شش تن از کارشناسان ارشد شرکت سنگاپوري با استقرار در بندر شهيد رجايي، بهره برداري از ترمينال مذکور را "مديريت" مي کنند؛ سازمان بنادر و دريانوردي نيز به عنوان کارفرما و ناظر عالي و از طرف دولت جمهوري اسلامي بر حسن بهره برداري از اين ترمينال که با همکاري مشترک تايدواتر و OPM صورت مي پذيرد، نظارت خواهد داشت.

هم اکنون 84 درصد عمليات کانتينري کشور در مجتمع بندري شهيد رجايي صورت مي پذيرد.

سهم ايران از بازار حمل و نقل کانتينري در منطقه خليج فارس کمتر از10 درصد است که با بهره برداري از طرح توسعه بندر شهيد رجايي اميد مي رود اين سهم که در سال گذشته قريب به دو ميليون واحد کانتينر در بنادر کشور بوده، افزايش يابد.

http://sanatnews.ir/News/1/7035
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است