يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

صندوق تعاون کشور با سازمان بنادر و دريانوردي تفاهم نامه امضا کرد

  تاريخ:بيست و پنجم شهريور 1387 ساعت 11:09   |     کد : 6958   |     مشاهده: 1677
به گزارش صنعت نیوز، ماشاءالله عظيمي افزود : صندوق تعاون کشور با امضاي تفاهم نامه اي با سازمان بنادر و دريانوردي از شرکت هاي تعاوني فعال در بخش بنادر و دريانوردي حمايت مي کند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، ماشاءالله عظيمي افزود : صندوق تعاون کشور با امضاي تفاهم نامه اي با سازمان بنادر و دريانوردي از شرکت هاي تعاوني فعال در بخش بنادر و دريانوردي حمايت مي کند.

وي تصريح کرد : اين صندوق درجهت وظيفه حمايتي خود و تلاش براي ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملي کشور و نيز کمک به صنعت دريانوردي و توسعه بنادر با انعقاد تفاهم نامه اي به دنبال فراهم کردن شرايطي مناسب است تا با پرداخت تسهيلات اعتباري کارگشا از شرکت هاي تعاوني معرفي شده سازمان بنادر و دريانوردي به نحوي مقتضي حمايت کند.

عظيمي اضافه کرد : بر اين اساس موسسه اعتباري بخش تعاون در قبال افتتاح حساب خاصي از طرف سازمان فوق حداکثر تا سقف 5 برابر ، تسهيلات اعتباري از محل منابع داخلي خود متناسب با برنامه توزيع در زير بخش هاي مختلف اقتصاد حمل و نقل دريايي و بندري به شرکت هاي تعاوني معرفي شده که طرح هاي آنها داراي توجيهات فني – اقتصادي و مالي مورد تائيد صندوق باشد تسهيلات پرداخت کند .

مدير عامل صندوق تعاون افزود : در صورتي که خريد شناور و يا تجهيزات به صورت دست دوم مد نظر باشد اظهار نظر سازمان ذيربط از لحاظ ايمني و فني و سال ساخت در چارچوب مقررات جاري کشور و همچنين در خصوص قيمت و عمر مفيد اظهار نظر کارشناس منتخب صندوق تعاون الزامي است.

وي تصريح کرد : افزون بر اين تسهيلات اعطايي براي ساخت شناور به وسيله توليد کننده داخلي در چهار مرحله پرداخت خواهد شد که مرحله اول ان پس از ارائه گواهينامه ثبت موقت شناور به نام صندوق تعاون از طرف سازمان بنادر و دريانوردي باشد .

عظيمي با بيان اينکه مراحل بعدي پرداخت از سهم الشرکه ، صندوق پس از تائيديه سازمان و يا موسسات رده بندي و شرکت هاي بازرگاني معتبر مورد تائيد سازمان بنادر و دريانوردي و اين موسسه انجام خواهد گرفت ، افزود : در مواردي که خريد در يک مرحله انجام گيرد صندوق تعاون سهم الشرکه خود را پس از تامين سهم متقاضي يکجا پرداخت مي نمايد و بر اين اساس سازمان بنادر و دريانوردي اسامي شرکت هاي معتبر سازنده داخلي مورد تائيد خود و داراي مجوز وزارت صنايع و معادن را به همراه ظرفيت اسمي هر يک از آنان به صندوق تعاون اعلام خواهد کرد.

عظيمي اضافه کرد: همچنين به منظور تسريع در اجراي مفاد بندهاي اين تفاهم نامه ، شعب مرکزي صندوق تعاون در شهرهاي بندرعباس ، بوشهر ، اهواز ، چابهار ، رشت ، ساري و تهران بعنوان شعب عامل تعيين مي شوند و در صورت ضرورت با نظر سازمان بنادر و دريانوردي شعب ديگري نيز بعنوان شعب عامل تعيين خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه دوران اجرايي طرح حداکثر يکسال و زمان بازپرداخت اقساط با احتساب 6 ماه دوران مهلت حداکثر به مدت پنج سال مطابق ضوابط و مقررات جاري موسسه اعتباري بخش تعاون خواهد بود، گفت : بديهي است مجموع دوران مشارکت و بازپرداخت اقساط از 6 سال تجاوز نخواهد کرد و بر اين اساس صندوق تعاون در نظر دارد براي تسهيل و تسريع در پرداخت تسهيلات اعتباري به متقاضيان پس از دريافت معرفي نامه از جانب سازمان بنادر و دريانوردي و تکميل و ارائه مدارک از طرف متقاضي ، حداکثر در 45 روز به بررسي مالي و اقتصادي طرح ها و اعطاي تسهيلات به متقاضي اقدام نمايد.

http://sanatnews.ir/News/1/6958
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است