دو شنبه 31 ارديبهشت 1403

معاون وزير راه : شبکه حمل و نقل کشور مزيت جهاني شدن دارد

  تاريخ:بيست و چهارم شهريور 1387 ساعت 09:18   |     کد : 6859   |     مشاهده: 1573
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينکه ...

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينکه صنعت حمل و نقل يکي از عوامل اصلي رشد و توسعه اقتصادي در همه كشورهاست ؛ گفت: شبکه حمل و نقل ايران از مزيت جهاني شدن برخوردار است و بايد راهبرد توسعه فراتر از اقتصاد ملي تبيين و هدفگذاري شود.

علي طاهري مطلق گفت: مزيت حمل و نقل شامل افزايش کيفيت ارائه خدمات و کاهش هزينه تمام شده در سطح منطقه اي و جهاني است که اين هزينه در قيمت تمام شده کالاها در كشورهاي توسعه يافته حدود 4 درصد و در كشورهاي در حال توسعه حدود 8 درصد است.

وي افزود : شبكه حمل و نقل در مجموعه فعاليت هاي اقتصادي ملي و فراملي كشورها نقش مهمي دارد و جزو نيازهاي اوليه طرح هاي توسعه تجارت، مسافرت، اشتغال و از پيش نيازهاي اساسي توسعه محسوب مي شود.

آقاي طاهري افزود : شبکه حمل و نقل در سطح ملي، منطقه اي و جهاني شامل زيربخش هاي جاده اي، ريلي، هوايي و دريايي است اما بيش از 90درصد تجارت جهاني از طريق حمل و نقل دريايي انجام مي شود ، چون حمل و نقل دريايي ارزان ترين و ايمن ترين نوع حمل ونقل است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت : بهره برداري اقتصادي و ايجاد درآمد مناسب از زيرساخت ها و ظرفيت هاي حمل و نقل در كشور ايجاب مي کند طرف تقاضاي خدمات اين شبکه در سطوح منطقه اي و جهاني تحريک شود و با نگاهي فراملي به ظرفيت ها و توانمندي هاي شبكه حمل و نقل كشور در سطح منطقه ، از همه ظرفيت هاي موجود كسب درآمد كنيم.

طاهري تاکيد کرد : خوشبختانه موقعيت مناسب كشور به لحاظ ترانزيتي، مزيت هاي بسياري به لحاظ كاهش زمان و هزينه براى عبور كالاهاي ديگر كشورها از ايران ايجاد كرده است.

وي گفت : بنادر كشور در سواحل شمالي و جنوبي كه به عنوان مبادي اصلي واردات و صادرات كالا شناخته مي شوند، هم اكنون با توجه به ظرفيت هاي بسيار بالايي كه دارند مي توانند نقش مهمي در سطح منطقه و ايجاد درآمدهاي ناشي از ترانزيت ايفا کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/6859
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است