يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

طرح بزرگ آمایش صنعت و معدن استان گلستان اجرا شد

  تاريخ:هفدهم شهريور 1387 ساعت 14:03   |     کد : 6632   |     مشاهده: 533
به گزارش صنعت نیوز، عملیات اجرایی طرح بزرگ آمایش صنعت و معدن استان گلستان با ساخت دو کارخانه "پارت شیمی استرآباد" در شهرک صنعتی بندرترکمن و واحد تولیدی "ویتامین ‪ "Eدر شهرک صنعتی آق قلا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نیوز، عملیات اجرایی طرح بزرگ آمایش صنعت و معدن استان گلستان با ساخت دو کارخانه "پارت شیمی استرآباد" در شهرک صنعتی بندرترکمن و واحد تولیدی "ویتامین "Eدر شهرک صنعتی آق قلا آغاز شد.

شرکت پارت شیمی استرآباد انواع سولفات پتاسیم که نوعی کود شیمیایی است برای مصارف کشاورزی تولید می کند.

با اجرای پروژه سنتز (فرمولاسیون - ترکیب شده) ویتامین Eشرکت داروسازی "رشد دانه" گلستان، ایران به عنوان اولین کشور دارای این فناوری در خاورمیانه، به جمع پنج کشور بزرگ تولیدکننده این محصول در آسیا خواهد پیوست.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: با اجرای طرح های آمایش صنعت و معدن، پروژه های صنعتی و معدنی در مسیر اصلی خود هدایت می شوند و در یک مجموعه به هم پیوسته جای می گیرند.

مهندس "یحیی محمودزاده" افزود: همچنین با اجرای این طرح ها و نگاه همه جانبه به امکانات، فرصتها و محدودیتهای موجود گلستان، توسعه متوازنی در سطح استان ایجاد می شود.

وی، تکمیل زنجیره های تولید و کشاورزی و استفاده از صنایع پایین دستی را از دیگر مزیتهای اجرای طرح های آمایش صنعت و معدن در استان نام برد و گفت:

هم اینک مشوقهای زیادی در استان برای اجرای این طرح ها از جمله مناطق حاشیه اترک، معافیتهای مالیاتی، تخفیف ویژه در هزینه های آماده سازی و زیرساختهای لازم و اساسی فراهم است.

محمودزاده در ادامه، برنامه ریزی، توانایی صنعتی و مالی سرمایه گذار را از مهمترین عوامل اجرای این طرح ها عنوان کرد.

رئیس سازمان صنایع و معادن گلستان نیز با بیان این که اجرای طرح های آمایش صنعت و معدن موجب توسعه صنعتی و اقتصادی و تحول سایر بخشهای استان می شود، گفت: در این طرح، تمام طرح های بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی و نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی موجود، در اولویت اجرا قرار دارند.

مهندس "منصور قلیچ لی" از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در این طرح ها تقاضا کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر این طرح ها به پایگاه اطلاع رسانی و یا واحد مشاوره سازمان صنایع و معادن گلستان مراجعه کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/6632
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است