دو شنبه 31 ارديبهشت 1403

کشتی ژاپنی از دست دزدان دریایی گریخت

  تاريخ:سوم شهريور 1387 ساعت 16:36   |     کد : 5796   |     مشاهده: 703
به گزارش صنعت نیوز، دزدان دریایی سومالیایی با شلیک به کشتی ژاپنی سعی کردند آن را متوقف کنند اما این کشتی توانست از مهلکه بگریزد.

 

 

 به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، دزدان دریایی سومالیایی با شلیک به کشتی ژاپنی سعی کردند آن را متوقف کنند اما این کشتی توانست از مهلکه بگریزد.

این اتفاق درست چهار روز بعد از تسخیر کشتی های مالزیایی، آلمانی و ایرانی در خلیج به وقوع پیوست. نوئل چونگ – رئیس اداره بین الملل کشتیرانی گفت : در حالی که کشتی بزرگ مشکوکی در اطراف مسیر کشتی ژاپنی در حرکت بود ، ناگهان دو قایق تندرو با هدف قرار دادن کشتی ژاپنی به سمت آن حرکت کردند اما کاپیتان کشتی با یک مانور سریع و افزایش سرعت توانست از مهلکه بگریزد.

چونگ گفت : گزارش ها نشان می دهد بعد از ساعتی تعقیب و گریز کشتی توانست بدون تلفات جان سالم بدر برد.

سه شنبه دزدان دریایی یک کشتی حمل سوخت مالزیایی را با 39 نفر خدمه آن متوقف کرده بودند دو روز بعد از آن نیز یک کشتی باری ایرانی با 29 خدمه ، یک کشتی حمل مواد شیمیایی با 19 خدمه در یک کشتی باری آلمانی بار و خدمه نیز ربوده شد.

ادارۀ بین الملل کشتیرانی گفت: حملات اخیر، دریانوردان را از حکومت در این آبراه منصرف خواهد کرد این اداره به کلیه کشتی های عبوری در این مسیر هشدار داد تا در نهایت احتیاط ره راه خود ادامه دهند.

همچنین آندریاس پشکه- سخنگوی وزارت خارجه آلمان – نیز چندی پیش از ناپدید شدن کشتی باری این کشور در آبهای سومالی خبر داده بود.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/5796
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است