جمعه 28 ارديبهشت 1403

بخش مسکن و ساخت و ساز دچار عقب افتادگي شده است

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 13:17   |     کد : 47   |     مشاهده: 1077
به گزارش صنعت نیوز،نايب رييس هيات مديره انجمن توليدكنندگان و فناوران صنعتي ساختمان گفت: بخش مسكن و ساخت و ساز كشور دچار عقب افتادگي شده است.

به گزارش صنعت نیوز،نايب رييس هيات مديره انجمن توليدكنندگان و فناوران صنعتي ساختمان گفت: بخش مسكن و ساخت و ساز كشور دچار عقب افتادگي شده است.

  بدالرضا نائيني با بيان اين مطلب اظهار داشت:برنامه هايي كه مي‌توانست تنها راه‌ رهايي از معضل ساخت و ساز سنتي و نامناسب باشد در طول سه دهه گذشته به فراموشي سپرده شده بود اما ارائه سياست‌هاي اساسي دولت مثل طرح مسكن مهر تا حدودي اين موضوع التيام يافت.

وي با بيان اينكه نرم‌افزار ويژه اي بايد براي بخش صنعتي‌سازي ساخت و ساز به‌كار گرفته شود گفت: علاوه بر طراحي نرم‌افزار بايد تغييراتي نيز در قوانين مربوط به نحوه ساخت واحدهاي مسكوني كشور ايجاد شود.

وي افزود: بخش خصوصي بيش از 95درصد سهم ساخت و ساز كشور را در اختيار دارد ، اما از بودجه‌هاي عمراني بي‌بهره است .

در ادامه اين نشست احمد لطفي زاده كارشناس شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي در جمع خبرنگاران اظهار داشت : وزارت مسكن وشهرسازي به نمايندگي از دولت سهمي كمتر از پنج درصد در زمينه ساخت و ساز را بر عهده دارد و براي تغيير از شيوه سنتي به صنعتي بايد برنامه ريزي جدي انجام دهد.

نخستين همايش بين‌المللي فناوري‌هاي نوين صنعت ساختمان 9 خرداد ماه آينده در مركز همايش هاي صدا و سيماي تهران برگزار مي‌شود.

 

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/47
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است