شنبه 29 ارديبهشت 1403

آموزش تخصصي 100 هزار راننده كالا و مسافر تا پايان سال

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 12:20   |     کد : 41   |     مشاهده: 2497
به گزارش صنعت نیوز،معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: تا پايان سال 100 هزار راننده كالا و مسافر در قالب كلاسهاي تخصصي حمل مواد خطرناك، مهاربار، اخلاق حرفه‌اي، سلامت شغلي و امداد و نجات آموزش خواهند ديد.

به گزارش صنعت نیوز،معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: تا پايان سال 100 هزار راننده كالا و مسافر در قالب كلاسهاي تخصصي حمل مواد خطرناك، مهاربار، اخلاق حرفه‌اي، سلامت شغلي و امداد و نجات آموزش خواهند ديد.

  عليرضا سليماني در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: حمل و نقل جاده‌اي نقش كليدي و موثري را با سهم 90 درصدي خود در اقتصاد كشور نسبت به ساير شقوق حمل و نقل ايفا مي‌كند.

وي افزود: بر اين اساس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با عنايت به نقش زيربنايي دانش در تامين سلامت و كيفيت سفرهاي جاده‌اي، بسط و توسعه آموزش را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده تا با افزايش اطلاعات تخصصي و مهارتهاي فعالان و دست‌اندركاران (شامل رانندگان حرفه‌اي، پرسنل شركت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي و پرسنل پليس راه) به بهره‌وري و شكوفايي اين بخش مهم از اقتصاد كشور كمك نمايد.

به گفته وي، بدين منظور پس از برگزاري جلسات توجيهي با تشكلهاي صنفي، چارچوب همكاري با آنها براي آموزش شاغلين بخش مشخص گرديد، نيازهاي آموزشي شناسايي و بدنبال آن مستندات مورد لزوم با كمك بخش غيردولتي تهيه گرديد. همچنين مربيان و مجريان واجد صلاحيت پس از برگزاري آزمون، مصاحبه و كارآموزي انتخاب شدند.

سليماني گفت: با عنايت به برنامه‌ريزي به عمل آمده تاكنون بيش از 40 هزار نفر از رانندگان حرفه‌اي كالا و مسافر، پرسنل شركت‌هاي حمل و نقل و پرسنل پليس راه در سراسر كشور در قالب كلاسهاي تخصصي حمل مواد خطرناك، مهاربار، اخلاق حرفه‌اي، سلامت شغلي و امداد و نجات شركت كردند كه اين رقم تا پايان سال به 100 هزار نفر خواهد رسيد.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره فرهنگي و آموزشي راهبران تصريح كرد: با توجه به نقش غيرقابل انكار ارتقاي فرهنگ و آگاهي‌هاي عمومي در رفع بسياري از مشكلات بخش حمل و نقل جاده‌اي و به منظور هدايت توانمندي‌هاي هنرمندان عرصه تهيه فيلم كشور در جهت فرهنگ‌سازي ، اين سازمان با هدف افزايش ايمني و كيفيت سفرهاي جاده‌اي اقدام به برگزاري اين فستيوال كرده است.

جشنواره فرهنگي و آموزشي راهبران در روزهاي 7 و 8 خردادماه سالجاري كار خود را آغاز مي‌كند. طي دو روز برگزاري جشنواره مذكور، فيلم‌هاي آموزشي توليد شده از جهت فيلمنامه، كارگرداني، فيلمبرداري و ساير عوامل با نظر داوران برجسته هنري و تخصصي مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت و فيلم‌هاي برتر معرفي خواهند شد.

معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اهداف جشنواره را استفاده از ابزار رسانه‌هاي تصويري براي اهداف آموزشي و ارتقاي فرهنگ ايمني جاده‌اي، بسترسازي براي حضور فعال سينماگران و هنرمندان براي ارتقاي فرهنگ ايمني، ايجاد و افزايش انگيزه براي حضور بيشتر دست‌اندركاران رسانه‌هاي تصويري و ايجاد يك حركت ملي براي توجه سينماگران به امر مقوله حمل و نقل جاده‌اي و نشان دادن قابليت‌هاي جاده و حمل و نقل جاده‌اي در تمام شئونات زندگي اعلام كرد.

به گفته وي، در اين جشنواره علاوه بر رقابت‌ فيلم‌هاي آموزشي، ساير آثار مكتوب توليدي از قبيل كتاب، پوستر و بروشور نيز در بخشي مستقل به رقابت خواهند پرداخت.

 

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/41
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است