جمعه 28 ارديبهشت 1403

ثبت نام پیرترین زوج جهان درکتاب گینس

  تاريخ:بيست و نهم آذر 1388 ساعت 09:33   |     کد : 31810   |     مشاهده: 677

پیرترین زوج جهان بعد از 85 سال زندگی مشترک نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رساندند.

لیو فوبن 95 ساله و همسرش شی جیهوی 100 ساله بعد از ثبت نام خود به عنوان پیرترین زوج جهان در مورد زندگی مشترک خود با خبرنگاران صحبت کردند.

لیو در این باره گفت : ما همواره به یکدیگر علاقه مند بودیم و هنوز هم بعد از گذشت این همه سال هنوز هم علاقه ما به قوت خود باقی است.

او در ادامه در مورد رمز موفقیت و ماندگاری زندگی مشترک خود گفت : ما همواره سعی می‌کردیم از بحث و جدل که می‌تواند به شدت برای زندگی مشترک مضر باشد دوری می‌کردیم و من همیشه از این قانون طلایی زندگی استفاده کردم که همیشه حق با زن است!

همسر این مرد هم صحبت‌های شوهرش را تایید کرد ، اما اعلام کرد که او هیچگاه مانع کارهای مورد علاقه شوهرش نشده است.

این زوج که اهل پکن هستند زمانی که بسیار جوان بودند ازدواج کردند به طوری که لیو در سن 10 سالگی و شی در سن 15 سالگی با یکدیگر پیمان زناشویی بستند.البته در ایام گذشته ازدواج دختران و پسران در چین معمول بود و آن‌ها در سنین پایین ازدواج می‌کردند.

شی در این باره گفت : در آن زمان در روستای ما رسم بر این بود که زن چند سال از شوهر خود بزرگ‌تر باشد تا بهتر بتواند از همسر و اعضای خانواده خود نگهداری کند .

پسر 64 ساله این زوج نیز در این باره گفت : آن‌ها هنوز هم به یکدیگر علاقه دارند و مادر من هنوز هم به خوبی از پدرم نگهداری می‌کند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31810
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است