سه شنبه 1 خرداد 1403

هیات نظارت بر مطبوعات باز هم تذکر داد

  تاريخ:بيست و پنجم آذر 1388 ساعت 10:47   |     کد : 31625   |     مشاهده: 659

ایسنا: هيات نظارت بر مطبوعات به 3 نشريه «فرهنگ و هنر»، «نقش‌آفرينان» و «آهنگ زندگي» تذكر داد.

روابط عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني اعلام كرد: هيات نظارت بر مطبوعات در جلسه اخير خود مصوب كرد به اين سه نشريه مستند به بند 10 ماده 6 قانون مطبوعات كه «استفاده ابزاري از افراد (اعم از زن و مرد)در تصاوير و محتوي، تحقير و توهين به جنس زن، تبليغ تشريفات و تجملات نامشروع و غيرقانوني» را ممنوع دانسته است، تذكر كتبي داده شود.

يادآوري مي‌شود كه تصوير مندرج در صفحه اول شماره 60 نشريه نقش‌آفرينان و صفحات اول و 16 شماره 22 نشريه فرهنگ و هنر و صفحه اول شماره 132 نشريه آهنگ زندگي، موضوع اين تذكر هيات نظارت بر مطبوعات بوده‌اند.

همچنين هيات نظارت بر مطبوعات، با توجه به روند محتوائي و تخلفات شماره‌هاي نيمه دوم سال 87 و نيمه اول سال 88 نشريه «عروسك سخنگو»، به علت «استفاده از ادبيات سخيف و مغاير شان فرهنگي ملت ايران و خلاف عفت عمومي و به كار بردن الفاظ ركيك» مستند به بند د ماده 2 و بند 2 ماده 6 و ماده 28 قانون مطبوعات به اين نشريه تذكر داد.

هيات نظارت بر مطبوعات همچنين در جلسه 23 آذرماه، به دليل تيتر مندرج در صفحه اول روز 22 آذرماه روزنامه «روزان» به اين روزنامه تذكر داد.

هيات نظارت بر مطبوعات به سبب تحريف موجود در تيتر آن روزنامه كه يك شبهه دروغين را با تحريف قول گوينده القاء كرده است، به استناد بند 11 ماده 6 قانون مطبوعات كه تصريح مي‌كند«پخش شايعات و مطالب خلاف واقع و يا تحريف مطالب ديگران ممنوع است» به اين روزنامه تذكر داد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31625
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است