سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

تأثیر قهوه وچای خطر ابتلا به دیابت

  تاريخ:بيست و پنجم آذر 1388 ساعت 10:34   |     کد : 31612   |     مشاهده: 681

محققان اعلام کردند نوشیدن قهوه و چای می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را کاهش دهد.

افرادی که قهوه و چای بیش‌تری می‌نوشند در برابر این بیماری مقاومت که معمولا به دلیل اضافه وزن به وجود می‌آید مقاومت پیدا می‌کنند.

محققان استرالیایی اعلام کردند افرادی که 3 تا 4 فنجان قهوه در روز می‌نوشند نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند یا فقط 1 یا 2 فنجان قهوه مصرف می‌کنند با احتمال 25 درصد کم‌تر به دیابت نوع دوم مبتلا می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد این خاصیت قهوه مربوط به کافئین داخل آن نمی‌شود ،چرا که افرادی که قهوه‌های فاقد کافئین نیز مصرف می‌کنند همین نتایج را از مصرف این نوشیدنی گرفتند.

هم‌چنین در این تحقیقات مشخص شد افرادی که بیش از 3 یا 4 فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند نسبت به دیگران با احتمال یک پنجم کم‌تر به بیماری دیابت دچار می‌شوند.

این مطالعه که بررسی 18 مطالعه قبلی را که در مجموع جمعیتی بالغ بر 450 هزار فرد را در بر می‌گرفت در نشریات طب داخلی به چاپ رسیده است.

دانشمندان متوجه شدند حتی اگر فاکتورهای دیگری که باعث بروز بیماری دیابت می‌شود در تحقیقات خود منظور کنند باز هم این نتایج به قوت خود باقی هستند.به نظر می‌رسد ترکیباتی مانند منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌ها در چای و قهوه وجود دارند که خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می‌دهند.

ریچارد هاکسلی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت : اگر نتایج این مطالعات در آزمایشات بعدی نیز اثبات شود ، می‌توان برای میلیون‌ها تن که در خطر ابتلا به بیماری دیابت هستند نوشیدن قهوه و چای را توصیه کرد.

برای مثال می‌توان از این نوشیدنی‌ها برای روش درمانی جدیدی که می‌تواند ازابتلا به بیماری دیابت پیش‌گیری کند استفاده کرد.به همین ترتیب ما به افرادی که در خطر ابتلا به دیابت هستند توصیه می‌کنیم مصرف این نوشیدنی‌ها را افزایش داده و سعی کنند وزن خود را پایین بیاورند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/31612
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است