سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

اهانت خاخام تندرو یهودی به اسلام

  تاريخ:بيست و پنجم آذر 1388 ساعت 10:31   |     کد : 31607   |     مشاهده: 691

«عُواديا یوسف» رهبر معنوی حزب تندرو "شاس" در اظهاراتی توهین‏ آمیز مسلمانان را احمق و دین اسلام را خرافي دانست.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی فتنه‏انگیزی این خاخام یهودی، «جمال زحالقة»، نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) گفت که این خاخام یهودی باید به میز محاکمه کشانده شود.

روزنامه صهیونیستی "معاریو" نیز گزارش داد: وی مجلس درس خود را به کلاسی علیه دین مقدس اسلام تبدیل کرده بود و سخنانش در حالی به پایان می‏رسید که وی تمام تلاشش را برای تحت‏تأثیر قرار دادن مخاطبانش انجام می‏داد.

وی با بیان اینکه دین یهود زن مطلقه را به ازدواج مجدد با همسر سابقش فرا می‏خواند ولی دین اسلام به او می‏گوید ابتدا با مردی ازدواج کن و بعد از طلاق با همسر اولت ازدواج کن، نتیجه گرفت که دین اسلام، دین کاملی نیست (!)

گفتنی است چندی پیش نیز این خاخام یهودی در اظهارات توهین‏آمیز دیگری غیر یهودیان ـ به خصوص مسلمانان ـ را حیوان معرفی کرده و هرگونه ارتباط با غیریهودیان را حرام دانسته بود.

توضیح: یکی از تدابیر اسلام برای جلوگیری از طلاق که در حقیقت نوعی مجازات عاطفی و تدبیری است از مجرای احساسات برای جلوگیری از تکرار طلاق، قانون "محلل" می‏باشد. اگر مردی برای بار سوم همسر خود را طلاق دهد، دیگر حق ندارد برای بار چهارم با آن زن ازدواج کند مگر آنکه آن زن با مرد دیگری ازدواج دائم کرده باشد و آن ازدواج بطور طبیعی منجر به طلاق و یا فوت زوج شده باشد.

همسر دوم را در اين گونه موارد "محلل" مى‏نامند؛ چون باعث حلال شدن زن (البته بعد از طلاق و عده) با همسر اول مى‏شود و به نظر مى‏رسد كه منظور شارع مقدس اين بوده است كه با اين حكم، جلو طلاق‏هاى پى‏درپى را بگيرد.

در سوره مبارکه بقره آیه 229 می‏فرماید: " طلاق فقط دو بار است، سپس یا به شایستگی نگهداشتن و یا به نیکی رها کردن".

http://sanatnews.ir/News/1/31607
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است