جمعه 28 ارديبهشت 1403

زوج معتادکننده کودکان دستگیر شدند

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1388 ساعت 09:34   |     کد : 29919   |     مشاهده: 751

جام‌جم: زوجی که با ربودن کودکان خردسال آنها را معتاد و سپس وادار به گدایی می‌کردند ، دستگیر شدند.

امیراسماعیل رضوانفر، دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی با اشاره به این خبر گفت: در یکی از روزهای اسفند سال گذشته والدین یک پسربچه 12 ساله با حضور در دادسرای جنایی با ارائه شکایتی عنوان کردند، فرزند آنها که دچار لکنت زبان است، وقتی به قصد خرید، خانه را ترک کرده، به یکباره مفقود شده و تلاش برای یافتن او بی‌نتیجه مانده است.

دادیار جنایی افزود: به دنبال این شکایت دستور قضایی برای پیگیری و تحقیق در این زمینه صادر شد اما خبری از پسربچه 12 ساله نشد.

2 روز پیش - که 9 ماه از طرح این شکایت می‌گذشت - والدین این کودک بار دیگر با مراجعه به دادسرای جنایی عنوان کردند، یکی از بستگانمان حوالی جاده ساوه فرزند گمشده ما را که در حال تکدیگری بوده، مشاهده و او را به نام صدا می‌کند، اما حمید (کودک گمشده)‌ با شنیدن نام خود، از محل متواری می‌شود.

والدین کودک گفتند: پس از فرار فرزندمان، فردی ‌که او را دیده بود، به تعقیب وی پرداخته و متوجه می‌شود او در منطقه مسکونی واقع در بیابان‌های اطراف جاده ساوه، وارد خانه‌ای شده است.

پس از ارائه این شکایت، ماموران پلیس آگاهی با نیابت قضایی، از طریق نشانی‌هایی که والدین کودک گمشده در اختیارشان قرار داده بودند، وارد مخفیگاه این کودک شده و در این محل با 15 کودک دیگر نیز مواجه می‌شوند.

به گفته دادیار شعبه 14 دادسرای جنایی، با تحقیق و بررسی در محل مشخص شد یک زن و مرد معتاد، این کودکان را در این محل نگهداری و آنها را وادار به تکدی‌گری می‌کنند.

ادامه تحقیقات مشخص کرد این کودکان پس از انتقال به محل، به موادمخدر صنعتی از نوع کراک آلوده شده و به همین دلیل قادر به ترک محل نبوده‌اند و آنها هر روز هنگام غروب پس از تکدی‌گری در شهر، پول‌های حاصل از گدایی را در اختیار زوج معتاد قرار می‌دهند.

رضوانفر گفت: با بازداشت زوج متهم کودکان حاضر در محل نیز با دستور قضایی، در اختیار بهزیستی قرار گرفتند تا درخصوص والدین آنها، تحقیقات لازم انجام شود.

دادیار دادسرای جنایی اضافه کرد: متاسفانه این کودکان در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شدند و براساس اظهارات آنها، اگر از طریق تکدی‌گری پولی به دست نمی‌آوردند، علاوه بر ضرب و شتم، شرایط بسیار بدی برای آنها رقم می‌خورد.

به گفته رضوانفر، در حال حاضر فرضیه‌های متعددی در این ارتباط وجود دارد از جمله این که احتمالا افراد دیگری نیز در ربودن کودکان و کشاندن آنها به دام اعتیاد نقش داشته‌اند که در این ارتباط نیز دستور ویژه قضایی صادر شده و ماموران تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی هویت کودکان و والدین آنها آغاز کرده‌اند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/29919
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است