يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

كودكي كه در انتظار بازگشت پير شد

  تاريخ:بيست و ششم ارديبهشت 1387 ساعت 13:30   |     کد : 299   |     مشاهده: 1521

 

كودك 8 ساله فلسطيني كه 60 سال پيش بر اثر اشغالگري صهيونيست‌ها خانه و كاشانه خود را ترك كرد، امروز فردي پير و فرتوت شده است، در حالي كه همچنان كليد خانه خود را به اميد بازگشت به آن نگاه داشته است.

 

  به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "محمد احمد عيد ابراهيم" كودك فلسطيني هشت ساله‌اي بود كه پدرش شبانه در پي صداي انفجار، وي را به همراه خانواده‌اش از خواب بيدار و خانه و كاشانه را ترك كرد.

بنا بر اين گزارش، هم‌اكنون حدود 60 سال از اين واقعه مي‌گذرد و با وجودي كه محمد فردي پير و فرتوت شده است، همچنان منتظر است تا به خانه و وطن خود بازگردد.

محمد در روستايي در نزديكي "حيفا" به دنيا آمد و با خانواده‌اش به اميد بازگشتن به روستايشان، به روستايي نزديك محل خود منتقل شدند و در حالي كه پدر محمد انتظار داشت طي يك هفته يا 10روز به خانه بازگردند همراه خود كليد و اسناد خانه را برداشت.

محمد عيد ابراهيم در حالي كه كليد زنگ‌زده خانه را كه پدرش 60 سال پيش آن را برداشته بود در دست داشت، گفت: ما آن شب خواب بوديم. هشت سال داشتم. پدرم از خواب بيدارم كرد و من ناگهان صداي انفجار شنيدم. پدرم گفت "يهوديان مي‌خواهند روستا را اشغال كنند" و در حالي كه به ما اميد مي‌داد، گفت "اين وضعيت يك هفته يا نهايتا ده روز بيشتر به طول نخواهيد انجاميد و ما به زودي به خانه باز خواهيم گشت."

رويترز افزود: اين در حالي است كه هزاران فلسطيني مثل محمد با خانواده‌هايشان سرزمين خود را به قصد مناطق ديگر ترك كردند تا اينكه امروز به جنوب لبنان رسيده‌اند.

هم‌اكنون محمد و خانواده‌اش به همراه حدود 15 هزار فلسطيني در اردوگاه "برج‌البراجنه" در نزديكي بيروت پايتخت لبنان زندگي مي‌كنند.

اردوگاه برج البراجنه را صليب سرخ جهاني در سال 1948 براي پناه دادن فلسطيني‌هاي آواره شده از منطقه الجليل در فلسطين، بر پا كرد.

اين در حالي است كه اسرائيل در اين روزها سالروز موجوديت خود را طي مراسمي چند روزه با حضور برخي از سران جهان مانند "جرج بوش" رئيس‌جمهور آمريكا جشن مي‌گيرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/299
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است