جمعه 28 ارديبهشت 1403

کاهش آماربیمار‌ی‌ وحوادث زائران ایرانی

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1388 ساعت 10:21   |     کد : 29737   |     مشاهده: 793

مهر: مسئول ستاد مدینه اعلام کرد: براساس آمارهای موجود آمار بیمار‌ی‌ها و حوادث زائران ایرانی نسبت به آمارهای سال‌های گذشته از کاهش بی‌نظیری برخوردار بوده است.

مسئول ستاد مدینه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: براساس آمارهای موجود و ارایه شده از سوی هیات پزشکی و بیمارستان، آمار بیماران و حادثه دیدگان نسبت به آمار سال گذشته در مدت زمان ده روز از کاهش بی‌نظیری برخوردار بوده و تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

مسعود مجردی افزود: علت کاهش این آمار به دلیل رعایت توصیه‌های پزشکان توسط زائران ایرانی و اعمال برخی محدودیت های مضاعف پزشکی در حج امسال است.

مجردی آغاز اعزام زائران ایرانی از مدینه به مکه را از سه روز گذشته اعلام کرد و گفت: تا پایان امشب 12 هزار زائر ایرانی در مکه مستقر و تا ده روز آینده کلیه زائران مستقر در مدینه به مکه اعزام می‌شوند.

مسئول ستاد مدینه به شروع برنامه پرواز زائران ایرانی از فرودگاه جده اشاره نمود و گفت: از فردا نخستین پروازهای زائران ایرانی به فرودگاه جده شروع شده و 16 هزار زائر ایرانی از طریق این فرودگاه وارد عربستان می‌شوند.وی در ارتباط با حمل و نقل زائران در مکه خاطرنشان ساخت: حمل و نقل حجاج ایران در مکه توسط سه شرکت معتبر عربستانی انجام خواهد شد که بنا بر توافقات انجام گرفته همه اتوبوس‌ها از جدیدترین انواع اتوبوس و مجهز به 2 راننده آب خنک سیستم تهویه هوا و با ظرفیت 40 نفر پیش بینی شده‌اند.

وی با اشاره به حضور 367 کاروان ایرانی در مدینه قبل و 127 کاروان مدینه بعد خاطرنشان ساخت: نخستین کاروان از مجموع 494 کاروان ایرانی از فرودگاه جده در 15 ذی الحجه به ایران باز می گردد. وی با اشاره به محدودیت های پروازهای جده به هنگام بازگشت زائران گفت: در فرودگاه جده مجوز بیش از 3 پرواز را به ما نداده‌اند و با مذاکراتی که در حال انجام است امیدوار یم سقف این پروازها افزایش یابد.

مجردی افزود: پروازهای بازگشت فرودگاه مدینه که از 17 آذر ماه آغاز شده و تا 20 آذر پایان می‌یابد، هیچ محدودیتی ندارد. وی مجموع پروازهای حجاج ایرانی را 190 پرواز رفت و 190 پرواز بازگشت و در مجموع 380 پرواز اعلام نموده و گفت: بر اساس قرارداد بین عربستان و همه کشورها 50 درصد از مجموع پروازها توسط کشور میزبان انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به تاخیرهای پروازهای هواپیمایی ایران یادآور شد: این تاخیرها به دلیل بسته بودن همه درها به روی هواپیمایی ایران است، در حالی که همکاران هواپیمایی ایران همه تلاش خود را برای حل این مشکل به کار می‌گیرند.

مسئول ستاد مدینه اخذ هرگونه مبلغ اضافی از حجاج برای ارائه خدمات اضافی را به شدت تکذیب و خاطرنشان کرد: سازمان هیچ خدمات اضافه‌ای را ارایه نمی‌دهد و اگر زائران مبالغ اضافه‌ای به کاروان‌ها ارائه داده اند برای هزینه اسکان آنان و انتخاب هتل در هسته مرکزی شهر مدینه یا مکه است.

وی افزود: در حج امسال 33 درصد زائران ما در نظام هتل اسکان می‌یابند و امیدواریم این آمار در سالهای بعد افزایش یابد.

مجردی با اشاره به آمار محکومین ایرانی در عربستان، جرم برخی از این محکومین را حمل موادمخدر اعلام نمود. وی کاهش آمار جدی دستگیرشدگان در حج امسال به جرم مواد مخدر را قاطعیت و برخورد جدی نیروی انتظامی ایران در فرودگاهها اعلام و از تلاش و قاطعیت ماموران ایرانی تقدیر و تشکرس نمود.

وی با اشاره به سطح بالای روابط ایران و عربستان در مسائل اجرایی حج تأکید کرد: باوجود تبلیغات وسیع دشمنان اسلام تصور نمی‌کردیم که سطح روابط ایران با عربستان تا این سطح، عالی و مناسب شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/29737
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است